Prezydent Ask.com, Doug Leeds, napisał na blogu na temat zmian: „Choć bardzo trudno było nam podjąć decyzję o porzuceniu tradycyjnej wyszukiwarki, uważamy, że jest ona właściwa i korzystna dla naszej firmy i produktów. Do tej pory Ask był za bardzo rozproszony, brakowało nam spójnej strategii. Dziś jesteśmy już skupieni. Wiemy, że otrzymywanie odpowiedzi na pytania to najważniejszy powód wizyty naszych klientów.”
Według „The Guardian”, przychody IAC rosną o 20% każdego roku i wynoszą obecnie 28,9 milionów dolarów. Najwięcej pieniędzy Ask.com zyskuje dzięki swojemu toolbarowi, dlatego nie dziwi fakt, że funkcja toolbara zostanie.
Warto dodać, że wycofanie się z rynku wyszukiwarek szóstego co do popularności Ask.com (2% rynku) ma uzasadnienie ze względu na nikły odsetek użytkowników wyszukiwarki.
źródło: Ask, TechRadar