Do tej pory Poczta Polska oferowała usługę Odbiór w Punkcie, która pozwalała na odbiór paczek w 11 500 punktach stacjonarnych. Możliwość odbioru paczki determinowana była jednak godzinami pracy danej placówki, a na drodze ku sprawnemu jej odbiorowi nierzadko stały kolejki. Pierwsze 200 automatów pocztowych postanowionych zostanie przy placówkach pocztowych oraz w dyskontach Biedronka. Jako pierwsi z nowości skorzystają mieszkańcy Katowic, Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia, Trójmiasta i Poznania.
„Każdego dnia ok. 4 mln osób robi zakupy w sklepach sieci Biedronka. Ustawienie maszyn paczkowych w środku naszych placówek to kolejne udogodnienie dla klientów, którzy mogą połączyć dzięki temu codzienne zakupy z odbiorem paczki.” – mówi Michał Szlęzak, zarządzający pionem nieruchomości w sieci Biedronka.
Automaty pocztowe umieszczone w Biedronce nie będą w stu procentach konkurencyjne względem rozwiązania InPostu, jeśli chodzi o elastyczne godziny odbioru przesyłek. Zdaniem Poczty Polskiej usytuowanie ich wewnątrz sklepów ma na celu zwiększenie komfortu odbioru i bezpieczeństwa zawartości przesyłek. Poczta Polska zaznacza przy tym, że na nocnych marków czekały będą całodobowe automaty w wyodrębnionych strefach placówek pocztowych.
We wdrożeniu nowego rozwiązania Poczcie Polskiej pomaga SwipBox, który dostarczy nie tylko automaty do odbioru paczek, ale także oprogramowanie zarządzające siecią urządzeń. O sukcesie „paczkomatów w wydaniu Poczty Polskiej” [SPROSTOWANIE] zadecyduje zapewne cena usługi. Obecnie skorzystanie z przesyłki Paczka+ z opcją Odbiór w Punkcie obniża cenę za nadanie przesyłki o 1,90 zł. Być może koszt odbioru przesyłki w automacie będzie obniżony jeszcze bardziej. Czy aby na pewno, dowiemy się zapewne w przeciągu nadchodzących tygodni.
Źródło: Poczta Polska