Mamy do czynienia z roszadami na naszym internetowym poletku. Okazuje się, że Blowek nie zajmuje już pierwszego miejsca jeśli chodzi o liczbę subskrybentów. Pałeczkę przejął właśnie Friz, który od kilku lat niezwykle prężnie działa w sieci i uzyskuje rekordowe rezultaty. Dlatego też trudno dziwić się temu, że został on niejako królem polskiego YouTube’a – jeszcze niedawno nie było to jednak aż takie oczywiste.
Friz nowym numerem jeden na YouTube
Ostatnie wydarzenia na polskiej scenie YouTube nie napawają optymizmem. Nie można jednak skupiać się wyłącznie na aferach i negatywnych rzeczach. Dlatego też dziś zwrócimy uwagę na roszady, które mają właśnie miejsce w obrębie rankingu najpopularniejszych polskich twórców internetowych. Doszło bowiem do zmian na samej górze listy – Blowek przestał dzierżyć koronę po wielu latach swojej działalności. Brzmi poważnie, prawda?
Karol „Blowek” Gązwa rozpoczął przygodę z nagrywaniem mniej więcej w 2011 roku i nie zdziwię nikogo mówiąc, że pierwsze lata jego działalności były skupione wokół gry Minecraft. Publikowane przez niego filmiki biły rekordy popularności, przez co szybko stał się kultową wręcz postacią na polskiej scenie internetowej. Gdy boom na popularną produkcję przeminął, to influencer zaczął wstawiać różnego rodzaju vlogi, wyzwania czy poradniki. Trzy miesiące temu udało mu się przekroczyć próg 5 000 000 subskrypcji, co uwiecznił na specjalnym klipie.
Karol „Friz” Wiśniewski to natomiast twórca, który swoją popularność zdobył dopiero kilka lat temu. Założenie EKIPY okazało się strzałem w dziesiątkę – przez długi czas to właśnie ta grupa internetowych gwiazd znajdowała się na samym szczycie pod względem osiąganych wyników. Po rozpadzie grupy zajęto się realizacją innych projektów, co ma miejsce do dziś. Friz zdaje się doskonale orientować w panujących trendach i nierzadko je wyprzedza – to wręcz niezbędny element do utrzymania się w czołówce rodzimych twórców.
Jak poinformował na Twitterze (X), dokładnie 22 października udało mu się zająć pierwsze miejsce na YouTube pod względem liczby subskrypcji. Blowek tym samym spadł na drugie miejsce. Było to raczej kwestią czasu – zwłaszcza jeśli spojrzymy na ogromną różnicę w przyrostach obydwu influencerów. Karol nie kryje swojego zadowolenia. Podziękował swoim współpracownikom oraz widzom, a także dał znać, że właśnie spełnił swoje największe marzenie.
Jeśli zaś chodzi o trzecie miejsce podium, to zajmuje je Remigiusz „reZi” Wierzgoń, który także zaczynał swoją przygodę od Minecrafta. Do tej pory zdobył na swoim kanale 4,74 mln subskrypcji i to zapewne on będzie kolejną osobą przekraczającą magiczny próg. Kiedy? Czas pokaże.
Karolowi rzecz jasna gratulujemy sukcesu oraz życzymy powodzenia na dalszej drodze polskiego influencera.
Źródło: Twitter (X) (@FRIZtoja) / Zdjęcie otwierające: YouTube (@reZigiusz, @Blowek, @frizoluszek), unsplash.com (@joshgmit)