Taksówki Bolt w Polsce będą nagrywać rozmowy w kabinie

Maksym SłomskiSkomentuj
Taksówki Bolt w Polsce będą nagrywać rozmowy w kabinie

Bardzo wiele mówi się w dzisiejszych czasach o bezpieczeństwie i prywatności. Niedawno przypominaliśmy Wam o tym, że nowoczesne smart TV rejestrują dźwięk, a czasem nawet obraz. Dzieje się tak jednak za zgodą użytkownika. Na kontrowersyjny krok w tej kwestii zdecydowała się firma Bolt. Zapowiedziano, że ruszają testy funkcji rejestrowania dźwięku podczas przejazdu taksówką. Pasażerowie nie będą nawet wiedzieli, kiedy kierowca włączy nagrywanie.

Nagrywanie rozmów w Bolt

Bolt od dłuższego czasu inwestuje w bezpieczeństwo. Wyrazem działań mających na celu jego zwiększenie są rozpoczynające się właśnie testy nowej funkcji rejestrowania dźwięku w trakcie przejazdów taksówkami. Początkowo dźwięk we wnętrzu kabiny nagrywany będzie w czterech miastach: Krakowie, Lubinie, Olsztynie i Opolu.

Dostęp do funkcji nagrywania dźwięku da się uzyskać z poziomu panelu bezpieczeństwa w apce Bolt. Może je uruchomić kierowca lub pasażer, bez wiedzy drugiej strony, w dowolnym momencie podróży. Nagranie kończy się automatycznie po zakończeniu przejazdu.

Nagranie po zakończeniu przejazdu można udostępnić Zespołowi Wsparcia Bolt, jako załącznik do wiadomości ze zgłoszeniem. Dzięki temu Zespół Wsparcia będzie mógł weryfikować sprawy dotyczące bezpieczeństwa podczas przejazdów.

Zaszyfrowane nagrania (bez możliwości odtworzenia przez użytkownika) będą przechowywane na urządzeniu użytkownika przez 24 godziny. Po tym czasie zostaną automatycznie usunięte.

Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce tłumaczy:

W Bolt bezpieczeństwo jest naszym priorytetem, a funkcja nagrywania dźwięku podczas przejazdu dołącza do obszernego zestawu naszych narzędzi bezpieczeństwa w aplikacji, z którego mogą korzystać kierowcy oraz pasażerowie, jeśli kiedykolwiek poczują się niekomfortowo podczas przejazdu. Rozwijanie nowych produktów i funkcji stanowi część naszych inwestycji w bezpieczeństwo, które obejmują również nasz specjalnie przeszkolony zespół ds. Bezpieczeństwa. Nie ustajemy w działaniach aby ulepszać ekosystem bezpieczeństwa aplikacji Bolt, i oferować użytkownikom najwyższą jakość usług.

Potrzebna zmiana?

Jak podaje Bolt, 99,999% przejazdów na platformie odbywa się bez zgłoszeń nt. niewłaściwego zachowania kierowców. Od 2020 roku firma śledzi przejazdy za pomocą GPS i zapisuje trady. Do tego od jakiegoś czasu Bolt prowadzi szczegółową weryfikację tożsamości kierowców w 27 Punktach Obsługi Kierowców w całej Polsce. Czy rejestrowanie głosu bez wiedzy drugiej strony przejazdu jest faktycznie potrzebne, skoro przejazdy są już tak bezpieczne?

Niektórzy internauci z pewnością będą mieli wątpliwości co do poszanowania swojej prywatności. W końcu w taksówkach Bolt i innych pojazdach pełniących funkcje przewozowe czasami prowadzi się nierzadko rozmowy, które nie powinny być zapisywane. 

Dajcie znać w komentarzach, co sądzicie o nowym rozwiązaniu.

Źródło: inf. prasowa

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.