Badania przeprowadzono na użytkownikach korzystających z urządzeń mobilnych w Stanach Zjednoczonych i Chinach. Uwzględniono przy tym urządzenia z systemami Android oraz iOS na pokładzie. Jeszcze w styczniu 2011 roku różnica na korzyść USA wynosiła ponad 50 mln użytkowników. Z każdym miesiącem Chiny skutecznie zdobywały ten segment branży elektronicznej, by w lutym 2013 roku stanąć na podium. Na zaprezentowanej grafice można zauważyć, że w ubiegłym miesiącu w obu krajach aktywnych urządzeń było po 221 mln. Do końca tego miesiąca w Chinach urządzeń ma być już 246 mln, przy 230 mln w USA.
Analitycy są przekonani, że w kolejnych miesiącach tendencja ta w dalszym ciągu będzie wzrastać na korzyść Chin. Duży w tym udział różnic kulturowych oraz wciąż trwający boom na gadżety mobilne w Azji. Warto dodać, że w styczniu 2013 roku na kolejnych miejscach znalazły się m.in. Wielka Brytania (43 mln), Korea Południowa (30 mln), Japonia (29 mln), Niemcy (27 mln) i Francja (23 mln).
Źródło: Flurry Analytics