Coca-cola stworzyła „napój przyszłości”. Z użyciem AI

Anna BorzęckaSkomentuj
Coca-cola stworzyła „napój przyszłości”. Z użyciem AI

Sztuczna inteligencja jest ostatnio na ustach wszystkich, ale nikt nie spodziewał się, że jej popularność zostanie wykorzystana nawet przez jednego z największych na świecie producentów z branży napojowej. Coca-cola wyjawiła właśnie światu, że stworzyła z użyciem AI nowy smak coli – smak rodem z przyszłości.

Coca-Cola Y3000

Nowy smak został już przez Coca-Colę wprowadzony do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych. Ma on pojawić się też w wybranych krajach Europy i Afryki oraz w Kanadzie i w Chinach. Jest on nawet dostępny w wersji z cukrem i bez cukru. Jego nazwa – Y3000 – brzmi bardzo futurystycznie (i może kojarzyć się z Terminatorem). Coca-cola reklamuje go sloganem „Zasmakuj przyszłości”.

„Mamy nadzieję, że w roku 3000 Coca-Cola nadal będzie tak samo znacząca i orzeźwiająca, jak dzisiaj, dlatego postawiliśmy przed sobą wyzwanie polegające na zbadaniu koncepcji tego, jak mogłaby smakować cola z przyszłości, oraz jakich doświadczeń taka cola by dostarczała.”, powiedziała Oana Vlad, starsza dyrektor ds. strategii globalnej w Coca-Cola Company.
Coca-Cola Y3000
Coca-Cola Y3000. | Źródło: Coca-Cola

No dobra, ale jak rzeczony napój smakuje? Sama firma nie opisała w żaden sposób wrażeń smakowych, jakie gwarantuje. Osoby, które już miały okazję się go napić donoszą jednak, że smakuje niczym malinowe slushy.

Smak powstały przy współpracy AI

Co ważne, nowy smak Coca-Coli nie został stworzony przez AI samodzielnie, a powstał przy pomocy sztucznej inteligencji. Cały proces rozpoczął się od zebrania przez pracowników firmy danych na temat preferencji konsumentów i trendów smakowych. Wszystko po to aby zrozumieć, jak konsumenci wyobrażają sobie „smak z przyszłości”. Potem dane te zostały przekazane algorytmom sztucznej inteligencji, który pomógł uzyskać profil smakowy Coli Y3000. Niestety, więcej szczegółów na temat narodzin limitowanego smaku nie ujawniono.

Coca-cola poprosiła też sztuczną inteligencję o to, aby ta zaprojektowała etykietę dla nowego smaku popularnego napoju. Cóż, grafika widoczna na puszkach i butelkach Coli Y3000 może kojarzyć się z grafikami generowanymi przez takie narzędzia jak Midjourney i DALL-E 2. Na marginesie, Coca-Cola Y3000 trafiła do sprzedaży w butelkach 0,6 l i puszkach 0,22 l.

Jak informuje Coca-Cola, Cola Y3000 to napój limitowany. Nie wiadomo jednak, jak długo będzie on widniał na sklepowych półkach. Ciekawe, czy trafi on do Polski.

Źródło: Coca-Cola, fot. tyt. Coca-Cola

Udostępnij

Anna BorzęckaSwoją przygodę z dziennikarstwem rozpoczęła w 2015 roku. Na co dzień pisze o nowościach ze świata technologii i nauki, ale jest również autorką felietonów i recenzji. Chętnie testuje możliwości zarówno oprogramowania, jak i sprzętu – od smartfonów, przez laptopy, peryferia komputerowe i urządzenia audio, aż po małe AGD. Jej największymi pasjami są kulinaria oraz gry wideo. Sporą część wolnego czasu spędza w World of Warcraft, a także przyrządzając potrawy z przeróżnych zakątków świata.