Kolejne miejsce zdobyły gry Free-to-play. Tutaj można zaobserwować największy skok w skali roku, gdyż po tę formę dystrybucji sięgnęło aż 45% użytkowników więcej. Przychody osiągnęły 2.8 mld USD, dając tym samym 25% udziałów na amerykańskim rynku. Na podium uplasowały się produkcje CrossFire oraz League of Legends. Ciekawostką może być wysoka pozycja Lineage I, który przebił popularnością World of Warcraft. Szczegółowe zestawienie prezentujemy w tabeli poniżej.
Trzecie miejsce należy do cyfrowej dystrybucji DLC. Łącznie daje to wynik 24% udziałów, choć zdecydowanie przeważa tutaj rynek PC (18% udziałów). Tylko w ubiegłym roku wygenerowano prawie 2.8 mld USD przychodu – 11% wzrost w stosunku do 2012 roku.
Z kolei słabnącą popularność odnotowały gry społecznościowe – 21% mniej osób korzystało z tej formy rozrywki pomimo faktu, że zabawa w większości przypadków jest darmowa, zaś łączne przychody to 1.8 mld USD w roku ubiegłym i 15% udziału na rynku. Coraz mniej użytkowników korzysta również z płatnych subskrypcji za gry (co widać choćby po World of Warcraft). Szczegółowe informacje prezentujemy poniżej.
Łącznie w ubiegłym roku w Stanach Zjednoczonych przychody z cyfrowej dytrybucji wyniosły 11.7 mld USD (wzrost o 11% względem 2012 roku). Należy się spodziewać, że obecny rok może być dla jeszcze bardziej owocny, w czym niemały udział może mieć choćby PlayStation Now.
Źródło: SuperData