Ostatnie tygodnie to raj dla osób polujących na promocje w supermarketach działających w Polsce. Wojna cenowa pomiędzy sieciami Lidl i Biedronka doprowadza w ostatnim czasie do prawdziwych absurdów cenowych. Wprawdzie przeceniane są głównie produkty spożywcze, ale obniżki przenoszą się powoli także i na przeróżne gadżety, będące przedmiotem naszych cotygodniowych zestawień. Lidlowy przegląd cenowy to najnowsza kampania Lidla wymierzona w Biedronkę.
Lidlowy przegląd cenowy, czyli czy ceny pomiędzy sklepami się różnią?
Wielu polskich konsumentów zastanawia się nad tym, czy ceny pomiędzy sklepami operującymi w ramach jednej sieci się różnią? Na ogół tak, ale prawidłowa odpowiedź na to pytanie brzmi: to zależy. Lidlowy przegląd cenowy to najnowsza kampania sieci Lidl, mająca udowodnić Polakom, że w każdym sklepie danej marki cenówki mogą być identyczne.
Jeśli miałbym opisać nową kampanię hasłem to byłoby to „w całej Polsce jedna, niska cena”, ponieważ wierzymy, że każdy powinien mieć możliwość zrobienia tych samych zakupów dokładnie za te same pieniądze. Dla wszystkich prowadzimy transparentną, spójną politykę cenową i wierzymy, że to właśnie dzięki niej klienci nam ufają i wybierają Lidla
— mówi Wojciech Grohn, członek zarządu ds. Zakupów w Lidl Polska.
W nowym spocie reklamowym Lidl pokazują, że ceny koszyka zakupowego bazującego na 15 przykładowych produktach w sklepach Biedronka rozsianych na terenie całej Polski mogą różnić się nawet o kilkanaście złotych. Jednocześnie na grafice pokazuje się, że kwoty, jakie trzeba zapłacić za towary w sklepach Lidl są niezmienne, niezależnie od sklepu.
Oczywiście nie obyło się bez bezpośredniego porównania koszyków zakupowych sklepów. W każdym z 10 badanych sklepów ceny koszyka 15 przykładowych produktów są takie same i niższe niż w Biedronce. Dobór produktów i sklepów zapewne nie był przypadkowy, ale…
Spór pomiędzy sieciami Biedronka i Lidl
Przypominam, że w ostatnim czasie komornik w całej Polsce zaczął zajmować plakaty Biedronki, na którym można było przeczytać, że „Biedronka jest od 2002 roku tańsza niż Lidl”. Wynika to z faktu, iż Lidl pozwał w tej sprawie Biedronkę, a nakaz zaniechania reklamy to zabezpieczenie sądowe. Według dzisiejszych doniesień serwisu Wyborcza.biz, Biedronka podobno poddała się i zmieniła hasło reklamowe.
Źródło: inf. prasowa