To zastanawiające, bo przecież ciągle słyszymy, że młodzież „wychowana” w epoce You Tube i informacji totalnej, nie potrafił skupić się na jeden rzeczy i wykazuje się większą niecierpliwością od starszego pokolenia. Powyższe wyniki wskazują raczej, że problem ów mają starsze roczniki.
Oczywiście badanie jest cząstkowe i nie odsłania całego spektrum zjawiska. Może np. chodzić o większą precyzję wyszukiwania pożądanych treści przez młodszych ludzi lub inne podejście do oferowanych materiałów.
Jeśli przyjrzeć się wykształceniu respondentów to najwięcej osób, które rezygnują z oglądania dłuższych materiałów, ma wykształcenie wyższe (64 proc.) oraz średnie (62 proc.). Osób legitymujących się innym wykształceniem jest 49 proc. Znaczenie ma również wielkość aglomeracji, bardziej skorzy do rezygnacji z dalszego oglądania są mieszkańcy dużych miast.
Wskazówka dla blogerów lub innych osób przygotowujących treści video na You Tube jest taka: nie warto robić filmów dla mieszczuchów w średnim wieku, z wyższym wykształceniem. I tak nie obejrzą filmu do końca. Oczywiście to żart, ale wnioski dla autorów są czytelne, należy dbać o spójność, konkret treści i ograniczenie czasu projekcji na rzecz bardziej skomasowanej zawartości.
Źródło: Press