Donald Trump stworzy własną sieć społecznościową. Bo czemu nie?

Aleksander PiskorzSkomentuj
Donald Trump stworzy własną sieć społecznościową. Bo czemu nie?
{reklama-artykul}
Donald Trump już wkrótce wykorzysta „własną platformę” do powrotu do mediów społecznościowych – przekazał jego doradca zaledwie kilkanaście godzin temu. Warto przypomnieć, że w ostatnich miesiącach Trump został niemalże siłą wyrzucony z Twittera, chwilę po tym, jak doszło do ataku na amerykański Kapitol.

Wygląda na to, że były prezydent USA szuka rozwiązania, które pozwoli mu dotrzeć do swoich zwolenników. Pierwotnie Trump chciał stworzyć własną sieć telewizyjną, ale najwyraźniej uznał, że internet będzie lepszym źródłem do komunikacji ze swoimi zwolennikami.

Donald Trump nie korzysta z social media

„Prezydent od jakiegoś czasu nie korzysta z mediów społecznościowych” – powiedział prowadzącemu Fox Media Jason Miller, doradca Trumpa.

Donald Trump miałby powrócić do mediów społecznościowych z własną platformą w czasie około dwóch do trzech miesięcy od marca tego roku, czyli tak naprawdę już niedługo. „Wszyscy będą czekali i oglądali to, co zrobi prezydent Trump. To będzie jego własna platforma i jednocześnie najgorętsze miejsce w mediach społecznościowych” – przekazał Miller.

donaldtrumpplatforma2
fot. Charles Deluvio – Unsplash

Zapytany o to, czy Trump ma zamiar stworzyć platformę samodzielnie, czy też bazując na doświadczeniu jakiejś firmy, Miller przekazał, iż nie może zdradzić więcej informacji na ten temat. Wiadomo jedynie, że cały projekt ma być „duży”. Cokolwiek to znaczy.

Donald Trump został zawieszony na Twitterze, Instagramie oraz Facebooku. Prawicowe platformy takie, jak Gab czy Parler znalazły się na celowniku śledczych, chwilę po ataku na Kapitol, do którego podżegał były prezydent USA. Nie wiadomo obecnie, jak dokładnie będzie wyglądał powrót Donalda Trumpa do internetu, ale jedno jest pewne.

Trump nie odpuści szansy do tego, aby ponownie ubiegać się o prezydenturę w 2024 roku. I wie, jak bardzo może mu w tym pomóc internet.

Źródło: TheGuardian / fot. History in HD – Unsplash

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.