Duże prace serwisowe w InPost – czy uda się odebrać paczkę z Paczkomatu?

Aleksander PiskorzSkomentuj
Duże prace serwisowe w InPost – czy uda się odebrać paczkę z Paczkomatu?
{reklama-artykul}
InPost oficjalnie poinformował na swojej stronie, iż planuje w najbliższych dniach przeprowadzić dużą akcję serwisową. Przerwa potrwa 2 oraz 3 czerwca 2021 roku pomiędzy godziną 20 a 10 rano. Jak przekazała firma, sprawa dotyczy infrastruktury informatycznej, więc można zakładać, że w tym wypadku chodzi o aktualizacje oraz inne optymalizacje.

Co jednak z paczkami? Czy Paczkomaty będą działały normalnie? Na całe szczęście tak.

InPost zapowiada duże prace serwisowe. Co z Paczkomatami?

InPost zapowiada, że opisywane prace serwisowe nie będą miały wpływu na działanie Paczkomatów oraz odbieranie paczek. Co więcej, terminy odbioru paczek umieszczonych w Paczkomacie zostaną przedłużone o czas trwania prac serwisowych. Sytuacja dotyczy również ważności etykiet oraz specjalnych kodów zwrotu. Nie ma się więc o co obawiać.

Warto wiedzieć jednak, że podczas zapowiadanych prac serwisowych nie będą działały takie usługi, jak: eUrząd, Lodówkomaty czy Infolinia InPost. Firma informuje również, że formularz reklamacyjny dla Klientów na stronie przedsiębiorstwa nie będzie dostępny.

To nie koniec ograniczeń. InPost w czasie trwania prac nie będzie wysyłał komunikatów SMS oraz wiadomości mailowych. Wszystkie komunikaty zostaną wysłane po zakończeniu przerwy. Osoby wysyłające towary za pośrednictwem Allegro nie będą w stanie generować kodów zwrotu dla produktów.

inpostprzerwaserwisowa2
fot. instalki.pl

Aplikacja na smartfony InPost Mobile będzie działać w trybie offline. Użytkownicy zostaną wylogowani. Mimo to będzie można sprawdzić wszystkie kody odbioru i kody QR pozwalające na interakcję z Paczkomatem.

Pozostaje mieć nadzieję, że wszystko pójdzie zgodnie z planem, a sam InPost nie będzie musiał borykać się z dodatkowymi problemami. Teoretycznie przeciętny użytkownik nie odczuje większych problemów podczas odbierania paczki w czasie prac serwisowych.

Warto jednak wiedzieć, że mogą wystąpić potencjalnie nieprzewidziane sytuacje.

Źródło: InPost / fot. instalki.pl

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.