Dwa miliony złotych na imprezę w metaverse. Przyszło pięć osób

Aleksander PiskorzSkomentuj
Dwa miliony złotych na imprezę w metaverse. Przyszło pięć osób
Zaledwie pięć osób pojawiło się na imprezie organizowanej w metaverse przez Komisję Europejską. Wydarzenie zostało zorganizowane po to, aby zachęcić młodych ludzi do zainteresowania się Unią Europejską oraz wyznawanymi przez nią wartościami.

Na sali oprócz pięciu uczestników pojawił się także dziennikarz, który nie mógł zrozumieć, jak to się stało, że takie wydarzenie kosztowało prawie dwa miliony złotych (375 tys., euro).

Unia Europejska zainwestuje w metaverse

Na oficjalnych profilach na TikToku oraz Instagramie sam zwiastun imprezy w ramach inicjatywy Global Gateway został polubiony przez 44 osoby, co jest wynikiem raczej… słabym, żeby nie użyć bardziej dosadnego słowa. Finalnie z 44 osób na samym wydarzeniu pojawiło się zaledwie 5 awatarów, które szybko rozłączyły się, kiedy zobaczyły, że w wirtualnej przestrzeni faktycznie nic się nie dzieje.

Do 2027 roku Unia Europejska chce przeznaczyć około 300 miliardów euro na budowę nowej infrastruktury w tak zwanych “krajach rozwijających się” – wszystko to w ramach wspomnianej inicjatywy Global Gateway. Stworzenie wydarzenia w metaverse miało promować nowe decyzje UE oraz uświadamiać osoby w wieku od 18 do 35 lat korzystające głównie z innych mediów społecznościowych.

metaverseimpreza2
fot. Unsplash.com

Problem jest taki, że metaverse dopiero raczkuje i faktycznie ciężko oczekiwać od wirtualnych przestrzeni wymiernych efektów – szczególnie w przypadku młodych ludzi, którzy ciężko nie mają dostępu do gogli pozwalających podłączyć się do VR. No nic. Na ten moment można faktycznie odrobinę pośmiać się z tej sytuacji, ale z drugiej strony, to przerażające, że przepalono tak dużą kwotę pieniędzy. Na pewno można było wydać je na inne technologie, które skutecznie byłyby w stanie przybliżyć młodym inicjatywy, na których zależy UE.

Oby coś takiego nie zdarzyło się drugi raz.

Źródło: Politico / fot. Meta

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.