Na sali oprócz pięciu uczestników pojawił się także dziennikarz, który nie mógł zrozumieć, jak to się stało, że takie wydarzenie kosztowało prawie dwa miliony złotych (375 tys., euro).
Unia Europejska zainwestuje w metaverse
Na oficjalnych profilach na TikToku oraz Instagramie sam zwiastun imprezy w ramach inicjatywy Global Gateway został polubiony przez 44 osoby, co jest wynikiem raczej… słabym, żeby nie użyć bardziej dosadnego słowa. Finalnie z 44 osób na samym wydarzeniu pojawiło się zaledwie 5 awatarów, które szybko rozłączyły się, kiedy zobaczyły, że w wirtualnej przestrzeni faktycznie nic się nie dzieje.
fot. Unsplash.com
Problem jest taki, że metaverse dopiero raczkuje i faktycznie ciężko oczekiwać od wirtualnych przestrzeni wymiernych efektów – szczególnie w przypadku młodych ludzi, którzy ciężko nie mają dostępu do gogli pozwalających podłączyć się do VR. No nic. Na ten moment można faktycznie odrobinę pośmiać się z tej sytuacji, ale z drugiej strony, to przerażające, że przepalono tak dużą kwotę pieniędzy. Na pewno można było wydać je na inne technologie, które skutecznie byłyby w stanie przybliżyć młodym inicjatywy, na których zależy UE.
Oby coś takiego nie zdarzyło się drugi raz.
Źródło: Politico / fot. Meta