Według informacji podanych przez serwis AdWeek, eBay już wkrótce rozpocznie udostępnianie wyników wyszukiwania klientów zewnętrznym firmom reklamowym. Te na podstawie wyników wyszukiwania wyświetlać będą poszukiwane produkty. Przykładowo osoba szukająca kamerę na eBayu, otrzyma reklamy wyłącznie tego urządzenia. Najpopularniejszy serwis aukcyjny na świecie zapowiada jednak, że wprowadzona polityka ma różnić się od działań konkurencji.
W przeciwieństwie do Google, eBay nie planuje sprzedawać pełnych informacji na temat historii wyszukiwania. Firma ma wybierać odpowiednie produkty na podstawie ilości wyświetleń lub zakupu. Dopiero wtedy informacje te mogą dotrzeć do reklamodawców, co z jednej strony ma ograniczyć nie do końca interesujące reklamy, zaś z drugiej zwiększyć prawdopodobieństwo kliknięcia i zakupu. Póki co brak informacji o dacie wprowadzenia tego rodzaju reklam.
Źródło: AdWeek