Jeśli myślisz, że firmom powoli kończą się miejsca, w których mogą umieszczać reklamy, to jesteś w poważnym błędzie. Niestety, reklamy są w sieci coraz powszechniejsze, a ich blokowanie staje się coraz trudniejsze. Niedawno Meta zainicjowała testy kolejnego typu reklam na platformie Facebook i są to właśnie takie reklamy, na ukrycie których zdaje się nie być sposobu.
Facebook – reklamy wśród powiadomień
Nowe reklamy wyświetlane są na Facebooku wśród powiadomień. Jako że Meta je na razie tylko testuje, widzą je tylko wybrani użytkownicy, ale zapewne tylko kwestią czasu jest to, kiedy te reklamy pojawią się dla wszystkich.
Niestety, omawiane reklamy bardzo mocno przypominają zwykłe powiadomienia. Każda z nich jest oznaczona jako treść sponsorowana i zawiera link kierujący do strony wyjaśniającej, dlaczego ta reklama jest reklamą.
Co ciekawe, nie wszystkie spośród nowych reklam zdają się odpowiadać zainteresowaniom użytkowników, ale być może wynika to z faktu, że na razie prowadzone są tylko ich testy. Aha, warto dodać, że najwyraźniej ten typ reklam pojawia się tylko w aplikacjach mobilnych, na urządzeniach z Androidem i iOS.
Czy to już przesada?
Meta wydała już komunikat potwierdzający, że niektórzy użytkownicy widzą reklamy w powiadomieniach w ramach prowadzonego na niewielką skalę testu. Nie ujawniła jednak żadnych szczegółów na temat tego testu.
„Zawsze pracujemy nad tym, aby pomóc markom dotrzeć do większej liczby klientów i ułatwiać ludziom odkrywanie firm i produktów, które są dla nich najodpowiedniejsze.”, powiedział w oświadczeniu rzecznik Meta, Tom Channick. „Przeprowadzamy kilka wczesnych, ograniczonych testów funkcji reklamowych w powiadomieniach i mamy nadzieję, że w miarę zdobywania dalszej wiedzy będziemy mogli dzielić się większą ilością informacji na ich temat.”
No cóż, wygląda na to, że nam nie pozostaje nic innego, jak pogodzić się z tym, że zapewne już wkrótce będziemy mieli do czynienia z jeszcze większą ilością reklam na Facebooku. Kto wie, być może tym razem dla przynajmniej części użytkowników ilość reklam na tej platformie przekroczy masę krytyczną, co skłoni ich do porzucenia tej usługi. Facebook miał jednak do czynienia z większymi kryzysami, a nadal ma się bardzo dobrze.
Źródło: PCMag, fot. tyt. Unsplash/Brett Jordan