Decyzja została podjęta po tym, jak okazało się, że Facebook zaserwował w amerykańskiej kampanii wyborczej reklamy sponsorowane przez Rosję. Odpowiednie dowody zostały już przekazane do Kongresu Stanów Zjednoczonych.
Facebook zmienia też zasady na swojej platformie. Reklamy mają być bardziej transparentne. Użytkownicy będą mogli podejrzeć wszystkie sponsorowane treści wykupione przez daną stronę lub fanpage. Dzięki temu internauta będzie w stanie samodzielnie ocenić ich rzetelność.
Serwis społecznościowy planuje również inwestycję w technologię maszynowego uczenia się, dzięki której zgłoszone reklamy będą automatycznie usuwane bądź też akceptowane. Za wszystko odpowiadać będą algorytmy.
W przypadku reklam związanych z wyborami w USA, marketingowcy będą musieli udokumentować swoją przynależność do danej organizacji. W przeciwnym razie ich reklamy nie zostaną wyświetlone.
Facebook zacieśnia również regulamin odnośnie reklam zawierających lub promujących przemoc. Mowa głównie o materiałach „wywołujących napięcia społeczne”.
Źródło: Engadget