Płatne funkcje zmierzają do Facebooka i Instagrama
Wkraczamy w dosyć interesujące czasy internetowej rozrywki, gdzie większość aplikacji, gier czy usług oferuje szereg narzędzi ukrytych za paywallem. Mowa tu chociażby o oferowaniu względnie taniego abonamentu czy po prostu konieczności dokonania jednorazowej opłaty. Zysk na tej płaszczyźnie wyczuli niedawno właściciele platform społecznościowych i raczej nie planują stawać się w tej kwestii bardziej pobłażliwi.
Telegram posiada abonament premium, podobnie ma się sprawa z Twitterem. Teraz – prawdopodobnie – przyszedł czas na usługi należące do Marka Zuckerberga. Redakcja portalu The Verge dotarła bowiem do wewnętrznej notki, z której możemy dowiedzieć się o nowej „organizacji produktowej do identyfikacji i budowania możliwych płatnych funkcji na Facebooku, Instagramie oraz WhatsAppie„.
Dokładnie tak – firma Meta się nie cacka i od razu tworzy specjalny dział zajmujący się wyłącznie funkcjami ukrytymi za paywallem. Będzie on nazywał się New Monetization Experiences i na jego czele stanie Pratiti Raychoudhury – osoba odpowiedzialna wcześniej za kierowanie badaniami w korporacji. Tak naprawdę trudno jednak mówić o szczegółach, nie zostały one bowiem jeszcze zdradzone.
Meta widzi przyszłość w płatnych funkcjach / Źródło: Meta
The Verge przeprowadziło wywiad z wiceprezes działu ds. monetyzacji. John Hegeman stwierdził, że Meta nie planuje umożlwiać użytkownikom rezygnacji z reklam w zamian za opłatę. Możemy więc spodziewać się, iż mówimy o dosyć poważniejszym celu – czyli implementacji konkretnych funkcji dostępnych wyłącznie w ramach np. abonamentu:
Myślę, że widzimy możliwość budowania nowych rodzajów produktów, funkcji i doświadczeń, za które ludzie będą skłonni zapłacić i być przy tym bardzo usatysfakcjonowani.
Konkretniejszych informacji nie przekazano, lecz wiele razy zaznaczono chęć uczynienia sporej części biznesu z obecności płatnych funkcji. Możemy spodziewać się m.in. grup ukrytych za paywallem – o tym była mowa już kilka miesięcy temu. Trudno jeszcze przewidzieć w jaki sposób Meta chce udostępnić konsumentom opcję zapłaty za poszczególne udogodnienia.
Może doczekamy się wersji premium Facebooka i WhatsAppa? Może będzie trzeba wykupować dostęp do poszczególnych funkcji? To na razie tajemnica, lecz jedno jest pewne – Meta zamierza dosyć mocno skupić się na wyciskaniu pieniędzy od swoich klientów.
Czy to się na dłuższą metę sprawdzi? Zobaczymy.
Źródło: The Verge