Facebook ma nazywać się inaczej. Szczegóły już za tydzień

Maksym SłomskiSkomentuj
Facebook ma nazywać się inaczej. Szczegóły już za tydzień
Facebooka czekają spore zmiany. Według doniesień The Verge firma przejdzie w przyszłym tygodniu rebranding, w związku z którym zmieniona zostanie m.in. nazwa firmy. Powołując się na swoje bezpośrednio związane ze sprawą źródła The Verge podaje, że amerykański gigant chce stworzyć „metawersum”, czyli coś, co można nazwać internetem przyszłości.

Metawersum Facebooka, czyli co?

Nadchodzący rebranding ma sygnalizować ambicje giganta technologicznego, aby być czymś więcej niż potentatem mediów społecznościowych oraz pomóc mu odciąć się od związanych z nim skandali. Mark Zuckerberg nową nazwę Facebooka planuje przedstawić rzekomo na dorocznej konferencji firmy Connect 28 października, ale może ujawnić ją nieco wcześniej. Rebranding prawdopodobnie zmarginalizuje aplikację Facebooka, przedstawiając ją jako jeden z wielu produktów firmy macierzystej o nowej nazwie, nadzorującej przecież także Instagram, WhatsApp, Oculus i inne marki.

Facebook już teraz zatrudnia ponad 10 000 pracowników, tworzących sprzęt konsumencki, taki jak okulary AR. Te zdaniem Zuckerberga będą w końcu tak wszechobecne jak smartfony. W lipcu CEO Facebooka powiedział The Verge, że w ciągu najbliższych kilku lat „zmienimy postrzeganie nas jako firmy zajmującej się mediami społecznościowymi do firmy tworzącej metawersum.”

Metawersum to pojęcie wykreowane jeszcze w latach 90. XX wieku. Kryje się pod nim niejako równoległy świat cyfrowy, łączący w sobie cechy rzeczywistości prawdziwej, wirtualnej oraz rozszerzonej. To właśnie taką ideę, zaproponowaną przez pisarza Neala Stephensona, chce rozwijać Zukcerberg. Czy chcecie żyć nie tylko w świecie realnym, ale i wirtualnym? Nie? Przecież korzystając z Facebooka i używając go do komunikacji z innymi i tak „żyjecie” tu i tu, nieprawdaż?

facebookandroidpolaczenia

Nowa nazwa Facebooka jest pilnie strzeżoną tajemnicą i nie jest powszechnie znana, nawet wśród przedstawicieli kierownictwa wyższego szczebla.

Rzecznik Facebooka odmówił komentarza w sprawie.

Rebranding Facebooka przypomina ruch Google

Kiedyś Google kojarzyło się przede wszystkim z wyszukiwarką internetową, a korporacja zapragnęła w końcu zmienić to postrzeganie. W 2015 roku Google całkowicie zreorganizowało się w ramach holdingu Alphabet, częściowo po to, by zasygnalizować, że nie jest już tylko wyszukiwarką, ale rozległym konglomeratem firm produkujących nawet samochody bez kierowcy i technologie medyczne.

Plany Facebooka może komplikować to, że chociaż Facebook w ostatnich tygodniach mocno promował ideę metawersum, ta nadal nie jest koncepcją szeroko rozumiana. Przyznajcie sami, ile razy słyszeliście ten termin?

Źródło: The Verge

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.