Pomysł zrodził się z myślą o nastolatkach, które nie są uświadomione w kwestiach bezpieczeństwa w sieci. FOSI zyskało wsparcie projektu dziewięciu firm z branży technologicznej, wśród których znajdują się tacy giganci rynku jak Google, Facebook czy Microsoft. Projekt noszący nazwę A Platform for Good zapewnia nastolatkom, rodzicom i nauczycielom specjalne narzędzia w celu zwiększenia świadomości na temat skutecznych internetowych zasad bezpieczeństwa. Pomoc ze strony wymienionych firm nie jest zapewne przypadkowa, gdyż w dużej mierze ich projekty opierają się o społeczność internetową, zaś zaangażowanie to ma na celu umocnienie marki i pokazanie pozytywnego wizerunku firm szczególnie wśród rodziców i nauczycieli.
Platforma zawiera wiele cennych wskazówek odnośnie postępowania w sieci. W dużej mierze stara się ukierunkować młodzież na serwisy społecznościowe, aby mieli świadomość co można opublikować dla szerokiego grona odbiorców, a co dla znajomych. Podobnie sprawa wygląda w przypadku nawiązywania znajomości z osobami, co do których mamy wątpliwości. Ponadto regularnie pojawiają się wpisy na blogach osób odpowiedzialnych za projekt, które dzielą się wskazówkami bądź filmami instruktażowymi dla rodziców, jak dbać o bezpieczeństwo dzieci w sieci.
Źródło: Mashable