Facebook może pojawić się w płatnej wersji

Aleksander PiskorzSkomentuj
Facebook może pojawić się w płatnej wersji
Informacje na temat powstania płatnego Facebooka pojawiły się po raz pierwszy w momencie, w którym Mark Zuckerberg był przesłuchiwany w związku z wyciekem danych do firmy Cambridge Analytica. Okazuje się, iż mimo zapewnień szefa wspomnianego portalu społecznościowego o braku alternatywnego Facebooka, faktycznie coś może być na rzeczy.

Bloomberg twierdzi, iż obecnie płatna wersja Facebooka jest już prawie ukończona, a sam portal zbiera opinie i uwagi od ochotników testujących nową wersję portalu. Twórcy Facebooka w zeszłym roku zarobili ponad 41 miliardów dolarów z samych reklam wyświetlanych w serwisie – to potężne liczby i nikt nie będzie chciał rezygnować z zarobku. Możliwe jednak, iż najpopularniejszy portal społecznościowy faktycznie zdecyduje się na zmianę dotychczasowej strategii.

Na ten moment nie mamy informacji o tym, ile mogłaby kosztować miesięczna subskrybcja za Facebooka – nie powinny to być jednak zawrotne kwoty. Sam Mark Zuckerberg twierdzi jednak, iż portal zawsze będzie posiadał wersję, która pozostanie darmowa dla wszystkich użytkowników.

Pozostaje zadać sobie pytanie: kto i ile będzie w stanie zapłacić za korzystanie z Facebooka bez reklam? Na pewno znajdzie się garstka chętnych, ale większość użytkowników raczej podejdzie do tego rozwiązania z pewną dozą sceptycyzmu.

Zapłacilibyście za Facebooka bez reklam?

Źródło: Bloomberg

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.