Bloomberg twierdzi, iż obecnie płatna wersja Facebooka jest już prawie ukończona, a sam portal zbiera opinie i uwagi od ochotników testujących nową wersję portalu. Twórcy Facebooka w zeszłym roku zarobili ponad 41 miliardów dolarów z samych reklam wyświetlanych w serwisie – to potężne liczby i nikt nie będzie chciał rezygnować z zarobku. Możliwe jednak, iż najpopularniejszy portal społecznościowy faktycznie zdecyduje się na zmianę dotychczasowej strategii.
Na ten moment nie mamy informacji o tym, ile mogłaby kosztować miesięczna subskrybcja za Facebooka – nie powinny to być jednak zawrotne kwoty. Sam Mark Zuckerberg twierdzi jednak, iż portal zawsze będzie posiadał wersję, która pozostanie darmowa dla wszystkich użytkowników.
Pozostaje zadać sobie pytanie: kto i ile będzie w stanie zapłacić za korzystanie z Facebooka bez reklam? Na pewno znajdzie się garstka chętnych, ale większość użytkowników raczej podejdzie do tego rozwiązania z pewną dozą sceptycyzmu.
Zapłacilibyście za Facebooka bez reklam?
Źródło: Bloomberg