Ostatnie decyzje włodarzy Facebooka pokazują, że platforma społecznościowa chce konkurować z telewizją. W tym tygodniu informowaliśmy już, że portal Marka Zuckerberga wykupił prawa do transmitowania hiszpańskiej ligi w krajach Azji Południowej. Okazuje się, że na celowniku Facebooka są również rozgrywki Ligii Mistrzów.
UEFA oficjalnie poinformowała, że Facebook uzyskał prawa do transmisji Ligi Mistrzów oraz Superpucharu UEFA na hiszpańskojęzycznych terytoriach Ameryki Łacińskiej. Tym samym, portal stanie się wyłącznym darmowym nadawcą wielu meczów podczas cyklu 2018-21.
Facebook zapewnił sobie wyłączne prawa do transmisji niekodowanych rozgrywek, na „antenie” pojawi się 32 meczów, w tym finał LM i Superpuchar UEFA.
UEFA jest zadowolona z transakcji, Facebook jako największa na świecie internetowa platforma medialna zapewni szeroką widownię dla najbardziej prestiżowych klubowych zawodów piłkarskich.
Źródło: UEFA