Facebook (znowu) zmienił swoje logo i wygląd reakcji

Piotr MalinowskiSkomentuj
Facebook (znowu) zmienił swoje logo i wygląd reakcji

Facebook wygląda od wczoraj nieco inaczej. Po kilku latach postanowiono po raz kolejny odświeżyć identyfikację wizualną marki. Logo stało się bardziej niebieskie, reakcje otrzymały więcej życia, natomiast ikony prezentują się znacznie bardziej nowocześnie. Poza tym wprowadzono autorski krój pisma oraz zmieniono kolor poszczególnych elementów. Zmiany są jednak na tyle kosmetyczne, że trudno było wybrać inne zdjęcie otwierające niż to widoczne powyżej.

Facebook wygląda inaczej, ale nadal tak samo

Facebook swego czasu otrzymywał naprawdę sporo wizualnych aktualizacji. Jak dziś pamiętam oburzenie, gdy platforma została przeprojektowana nie do poznania – wiele osób twierdziło wtedy, że nadszedł koniec pewnej ery. Minęły lata, a ludzie nie wyobrażają sobie, by serwis wyglądał inaczej. Taką już mamy naturę, iż do zmian szybko się przyzwyczajamy. Zwłaszcza takich, które są naprawdę niewielkie. Dokładnie tak można nazwać to, co zadziało się właśnie u „niebieskich”.

Meta poinformowała o zaktualizowaniu identyfikacji wizualnej marki Facebook i jedną z głównych zmian jest odświeżenie kultowego logo. Jest ono teraz nieco bardziej niebieskie, natomiast literka „f” doczekała się kilku subtelnych poprawek. Proszę, oto porównanie:

Poprzednie logo Facebooka / Źródło: Meta
Obecne logo Facebooka / Źródło: Meta

Najbardziej przy takich drobnych zmianach uwielbiam towarzyszący temu korporacyjny tekst, którym próbuje się przekonać użytkowników, że nastała istna rewolucja:

Naszym zamiarem było stworzenie odświeżonego logo Facebooka, które byłoby odważniejsze oraz […] nieśmiertelne. Każde z charakterystycznych, nowych udoskonaleń zapewnia większą harmonię w całym projekcie jako kluczowy element tożsamości aplikacji. Osiągnęliśmy to poprzez wdrożenie bardziej pewnej ekspresji podstawowego niebieskiego koloru Facebooka, dzięki czemu teraz […] zapewnia silniejszy kontrast dla literki „f”, która została jeszcze bardziej wyróżniona.
Źródło: Meta

Doczekaliśmy się po prostu debiutu przyjemnych poprawek. Dotyczą one również pełnego napisu „Facebook” czy innych symboli występujących w obrębie platformy. Mowa chociażby o odświeżonej palecie kolorów, która także jest nieco bardziej niebieska. Trochę inaczej wyglądają także ikony, te są bardziej minimalistyczne i zaokrąglone.

Źródło: Facebook, wł.

Osobiście najbardziej w oczy rzucił mi się nowy wygląd reakcji, które można zostawiać pod komentarzami czy wpisami. Te mają według mnie nieco bardziej życia oraz troszkę łagodniejszy wydźwięk. Zresztą: sami możecie to sprawdzić poprzez zerknięcie powyżej lub odwiedzenie serwisu.

Co ciekawe, Meta ma więcej planów na odświeżenie Facebooka – już wkrótce zmiany dotkną także aplikacji mobilnej. Należy więc uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości.

Źródło: Meta / Zdjęcie otwierające: NBCUniversal (via Know Your Meme)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.