Facebook opatentował rozwiązanie o nazwie „Trajektorie Offline„. Ma ono analizować Twoje położenie (GPS) i jego zmianę. Załóżmy, że po pracy zawsze idziesz do kawiarni. Jeżeli kilka razy logowałeś się do Facebooka (albo generalnie miałeś włączony internet w telefonie, a aplikacji udzieliłeś uprawnień do lokalizacji) w pracy, a następnie w kawiarni, to mechanizm wykrywając, że jesteś w pracy, założy, że po niej udasz się do kawiarni i odpowiednio przygotuje dla Ciebie tablicę i reklamy w appce.
To jednak jedno z rozwiązań. Drugi patent bowiem to „Przewidywanie lokalizacji przy użyciu połączeń bezprzewodowych w mediach społecznościowych„. Mechanizm ten wykorzysta połączenia Wi-Fi, Bluetooth, sieć komórkową, a także NFC. Będzie on na ich podstawie analizować zachowania konkretnych grup społecznych. Jeśli Facebook wykryje, że użytkownicy w wieku 25 lat logują się na konkretnej siłowni, a potem w KFC, będzie mógł założyć, że 25-latek idący na siłownię, będzie chciał później pójść do KFC. I tak jak w poprzednim przypadku, dostanie on przystosowaną formę treści w aplikacji.
Te patenty pokazują tylko ile firmy potrafią zrobić, żeby zdobyć informacje o Tobie, które potem będą mogły przerobić na dolary.
Źródło: Buzzfeeed News