Facebook ponownie zmienia algorytm. Co będzie promować tym razem?

Wojciech OnyśkówSkomentuj
Facebook ponownie zmienia algorytm. Co będzie promować tym razem?
Facebook poinformował, że wprowadził kolejne zmiany do algorytmu odpowiedzialnego za wyświetlanie postów w strumieniu wiadomości. Największy portal społecznościowy na świecie będzie mocniej promować wiadomości i posty od lokalnych wydawców.

W jaki sposób Facebook identyfikuje lokalnych wydawców? Są to portale, których linki są klikane na ściśle określonym obszarze geograficznym. Wiadomości od takich źródeł będą promowane i wyświetlane wyżej w News Feedzie.

Facebook wyjaśnia, że na zmianie zyskają mniejsze portale, zajmujące się niszową tematyką, np. wydarzeniami kulturalnymi w niewielkim mieście. Ich zasięgi wśród użytkowników Facebooka powinny być większe.

Serwis wyjaśnia również, że to dopiero początek drogi w promowaniu wartościowych artykułów na portalu społecznościowym. Wszystko po to, aby zmniejszyć odsetek fałszywych lub bezwartościowych wiadomości.

Zmiany w algorytmie zostały już wprowadzone dla użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. W najbliższych miesiącach będą także widoczne w innych częściach świata.

Źródło: Facebook

Udostępnij

Wojciech OnyśkówRedaktor w serwisie instalki.pl piszący o nowych technologiach i grach.