Logowanie za pomocą danych z Facebooka jest bardzo wygodne. Użytkownik nie musi wypełniać formularza rejestracji, a jedno kliknięcie pozwala zalogować się używając loginu i hasła z serwisu społecznościowego. Problem polega na tym, że wiele aplikacji i usług internetowych nadużywa danych, które przekazywane są podczas korzystania z tej metody autoryzacji. Teraz ma się to zmienić.
Nowe zasady logowania mają sprawić, że użytkownik będzie mógł zdecydować jakie dane i uprawnienia przekaże właścicielowi aplikacji. Facebook chce aby dzięki temu użytkownicy odzyskali kontrolę nad tym co w ich imieniu publikowane jest przez firmy trzecie na profilu społecznościowym.
Anonimowe logowanie idzie o krok dalej. Metoda ta pozwoli na korzystanie z danej usługi bez przekazywania żadnych danych. Podczas prezentacji nowej funkcji na konferencji f8 zademonstrowano ją na przykładzie aplikacji Flipboard. Facebook testuje obecnie to rozwiązanie z wybranymi deweloperami.
Ciekawe ilu twórców aplikacji zdecyduje się na implementację anonimowego logowania. Brak dostępu do danych użytkowników może być sporym ograniczeniem w monetyzacji darmowych usług. Miejmy nadzieję, że Facebookowi uda się przekonać firmy zewnętrzne do korzystania z nowych rozwiązań.
Źródło: TechCrunch