Mark Zuckerberg oficjalnie wziął się za walkę z fałszywmi treściami pojawiającymi się na Facebooku. Na pewno nie raz widzieliście sensacyjne nagłówki lub strony, które próbowały wyłudzić od Was informacje osobiste. Dzięki zmianie algorytmu Facebooka, tego typu treści powinny rzadziej pokazywać się użytkownikom.
Na samym początku, programiści Facebooka dodali do niego przycisk, który umożliwiał ręczne zgłaszanie podejrzanych stron lub fałszywych informacji – to się nie zmienia, jednak walka ze „śmieciami” wchodzi na zupełnie nowy poziom.
Dzięki nowej modyfikacji algorytmu, Facebook ma obniżyć ranking oraz wartość fałszywych informacji tak, aby nie pojawiały się one użytkownikom na tablicy. W ten sposób portal chce walczyć z manipulacją oraz udostępnianiem nieprawdziwych danych.
Oprócz zmian w algorytmie, Facebook informuje również iż naprawdę liczy na pomoc użytkowników – każe zgłoszenie ma wpływać pozytywnie na nasze tablice.
Zmiany zostają naniesione do przeglądarkowej wersji serwisu oraz na urządzenia mobilne. Na efekty trzeba będzie jednak jeszcze trochę poczekać.
Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.