W listopadzie Facebook przygotował nową wersję wiadomości, które łączą SMS, czat oraz e-mail w jednym interfejsie. Jedną z cech nowej wersji Facebook Messages jest to, że przypisuje użytkownikowi indywidualny adres e-mail @facebook.com. Jeśli ktoś wyśle wiadomość na skrzynkę @facebook.com, odbiorca odczyta ją we wiadomościach odebranych na swoim koncie na „fejsie”. Niestety, pracownicy facebooka korzystali już z domeny facebook.com do obsługiwania swojej poczty e-mail, co spowodowało konieczność przerzucenia ich kont na inną domenę. I jest to główny powód zakupu domeny fb.com według portalu Mashable.
Domena fb.com była uprzednio własnością American Farm Bureau Federation, która obecnie używa adresu fb.org. Na dorocznym zjeździe w Atlancie, organizacja non-profit podzieliła się informacją o zysku z tytułu sprzedaży domeny facebookowi, który musiał zapłacić całkiem sporo.
Za domenę Facebook.com portal społecznościowy dał w roku 2005 200 tys. dolarów. Dziś Mark Zuckenberg uważa zmianę nazwy z TheFacebook na Facebook za punkt zwrotny w historii swojego biznesu. Czy kupno domeny fb.com w cenie wyższej niż kwota transferu Lewandowskiego do Borussii również się opłaci? A może dla draki warto bić się o domenę fbi.com?
Źródło: Mashable