Sponsorowany post strony powiązanej z Wall Street Journal został przechwycony i zedytowany tak, aby publikacja brzmiała jak oficjalne przeprosiny WSJ dla PewDiePie za to, że ich zeszłoroczny artykuł o antysemickich wypowiedziach twórcy skutkował rozwiązaniem umowy między nim, a Disney’s Maker Studios. Była w nim także wzmianka o tym, że WSJ będzie sponsorować Feliksa w celu przebicia rywalizującego kanału pod względem subskrypcji.
WSJ joins the fight vs tseries https://t.co/O0WbSSNedI
— ƿ૯ωძɿ૯ƿɿ૯ (@pewdiepie) 17 grudnia 2018
Przedstawiciel WSJ zaznacza, że strona była własnością spółki i w związku z tym atakiem hakerskim, zostało już wszczęte odpowiednie dochodzenie. Witryna została już oczywiście zdjęta (chociaż nadal możemy ją zobaczyć przy użyciu The Internet Archive).
Jak skończy się ten wyścig? Czy firma z Bollywood pokona firmę ze Szwecji (bo nie oszukujmy się – mimo, że kanał promuje osoba Feliksa, to już od dawna jest on prężnym biznesem, a nie zwyczajnym twórcą filmików w sieci)?
Źródło: The Verge