Do zakończenia roku fiskalnego, a więc 31 marca 2013 roku, Fujitsu według wcześniejszych zapowiedzi miało sprzedać 7 mln komputerów wyposażonych w najnowszy system Microsoftu. Obecnie jednak obniżono poprzeczkę do 6 mln. Prezes Masami Yamamoto jako jedną z głównych przyczyn podaje właśnie zbyt szybkie pojawienie się na rynku Windowsa 8. Ze względu na sceptyczne podejście do tak sporych zmian, część klientów woli inwestować w starsze modele, mając pewność pracy na sprawdzonych i stabilnych narzędziach.
Słabsza niż zakładano sprzedaż nie jest uwarunkowana wyłącznie nowym OS. Yamamoto wspomina również o spadku zainteresowania komputerami w Europie ze względu na kryzys ekonomiczny. Coś jednak jest na rzeczy, biorąc pod uwagę brak szczegółów sprzedaży Windowsa 8. Z pewnością jednak sytuacja unormuje się wraz z nadchodzącym rokiem, kiedy to użytkownicy bardziej przywykną do wprowadzonych nowości. Powyższa wypowiedź nie będzie miała większego związku z supportem nowego systemu przez Fujitsu. Firma jako pierwsza zapowiedziała bowiem wypuszczenie m.in. nowego tabletu na bazie 'ósemki’.
Źródło: Bloomberg