Google już teraz zapowiedziało, że przygląda się bliżej tej sprawie.
Instagram i TikTok to niezbyt dobre źródła
Informacja na temat swoistej migracji młodszych użytkowników pochodzi od Prabhakara Raghavana, który kieruje działem “Wiedza i Informacje” u amerykańskiego giganta. W jednej z wideokonferencji Raghavan odniósł się do działań, które są podejmowane w sieci przez najmłodszych użytkowników. Według pracownika Google, użytkownicy nie mają obecnie oczekiwań i sposobu myślenia, do którego zdążyliśmy się przyzwyczaić. Zapytania, które wprowadzają do wyszukiwarki są diametralnie różnie od tych, które miały miejsce jeszcze kilka lat temu.
fot. Solen Feyissa – Unsplash.com
Raghavan potwierdził także, że młodzi ludzie korzystający z internetu są bardziej zainteresowani jego aspektem wizualnym, a nie tekstowym. Tyczy się to zarówno samej konsumpcji treści, jak i jej odkrywania. Jako przykład Raghavan podał Mapy Google, które korzystają z technologii rozszerzonej rzeczywistości do obrazowania rzeczywistości wokół użytkownika podczas nawigacji.
Co ciekawe, Google przyznało, iż w najbliższej przyszłości ma zamiar zacząć coraz lepiej dostosowywać się do młodszych użytkowników – stawiając właśnie m.in na treści wizualne. Tego typu zmiany miały być i tak częścią całej ewolucji wyszukiwarki.
Czytaj też: TikTok wprowadza nowe opcje kontroli nad wyświetlanymi treściami