Generacja Z szuka informacji na TikToku i Instagramie, a nie w Google. Ale… serio?

Aleksander PiskorzSkomentuj
Generacja Z szuka informacji na TikToku i Instagramie, a nie w Google. Ale… serio?
Wewnętrzne dane zebrane przez Google pokazują szokujący trend. Okazuje się, że użytkownicy, którzy należą do tak zwanej Generacji Z zaczynają szukać informacji na TikToku lub Instagramie. Młodzież odchodzi więc od klasycznej wyszukiwarki Google – aż 40 proc. “zetek” nie chce korzystać z rozwiązań firmy z Mountain View.

Google już teraz zapowiedziało, że przygląda się bliżej tej sprawie.

Instagram i TikTok to niezbyt dobre źródła

Informacja na temat swoistej migracji młodszych użytkowników pochodzi od Prabhakara Raghavana, który kieruje działem “Wiedza i Informacje” u amerykańskiego giganta. W jednej z wideokonferencji Raghavan odniósł się do działań, które są podejmowane w sieci przez najmłodszych użytkowników. Według pracownika Google, użytkownicy nie mają obecnie oczekiwań i sposobu myślenia, do którego zdążyliśmy się przyzwyczaić. Zapytania, które wprowadzają do wyszukiwarki są diametralnie różnie od tych, które miały miejsce jeszcze kilka lat temu.

Google potwierdziło redakcji serwisu TechCrunch, że korzystało do swojej oceny z wewnętrznych danych obejmujących użytkowników w Stanach Zjednoczonych mających od 18 do 24 lat. Opisywane dane nie zostały jeszcze nigdzie udostępnione. Zapewne stanie się to z czasem.

tiktokinstagram
fot. Solen Feyissa – Unsplash.com

Raghavan potwierdził także, że młodzi ludzie korzystający z internetu są bardziej zainteresowani jego aspektem wizualnym, a nie tekstowym. Tyczy się to zarówno samej konsumpcji treści, jak i jej odkrywania. Jako przykład Raghavan podał Mapy Google, które korzystają z technologii rozszerzonej rzeczywistości do obrazowania rzeczywistości wokół użytkownika podczas nawigacji.

Co ciekawe, Google przyznało, iż w najbliższej przyszłości ma zamiar zacząć coraz lepiej dostosowywać się do młodszych użytkowników – stawiając właśnie m.in na treści wizualne. Tego typu zmiany miały być i tak częścią całej ewolucji wyszukiwarki.

Czytaj też: TikTok wprowadza nowe opcje kontroli nad wyświetlanymi treściami

Dziś Google patrzy w przyszłość i widzi w niej swoiste połączenie obrazu oraz tekstu. Jak jednak zapytam wprost – w jaki sposób można szukać sprawdzonych informacji na TikToku czy Instagramie?

Czy jest tu ktoś, kto jest w stanie oświecić mnie w tym temacie?

Źródło: BI

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.