rzysta z sieci kilka razy w tygodniu lub codziennie. Co dziesiąty zagląda do sieci raz w tygodniu. Internauci korzystający z sieci rzadziej niż raz w tygodniu stanowią zaledwie 8 procent.
Ponad połowę badanej populacji (57 proc.) stanowią osoby w wieku 15 – 45 lat. W tej grupie prawie osiemdziesiąt procent deklaruje korzystanie z sieci. Spośród nich aż 84 proc. robi to przynajmniej kilka razy w tygodniu. W miejscu zamieszkania z Internetu korzysta już połowa ankietowanych, w pracy, szkole lub na uczelni co trzeci (28 procent), a 13 procent – w innych miejscach, takich jak kawiarenki, znajomi, rodzina, itp.
Źródło: GfK Polonia
Źródło: GfK Polonia
Bardzo szybko rośnie liczba komputerów podłączonych do sieci, w tym szczególnie laptopów – co piąty respondent ma w domu przenośny komputer. W pomiarze uwzględniono również urządzenia służbowe wykorzystywane w domu. Co dziesiąta osoba ma w domu do dyspozycji więcej niż jeden komputer z dostępem do sieci.
Prawie 70 proc. ankietowanych używa Internetu do wyszukiwania informacji potrzebnych do pracy. Taka sama grupa korzysta z komunikatorów internetowych, najchętniej z Gadu-gadu (92 procent spośród wszystkich użytkowników komunikatorów) oraz ze Skype (67 proc.) Dla ponad połowy respondentów Internet jest źródłem rozrywki, plotek i ciekawostek (65 proc.). Prawie połowa (46 proc.) przez Internet korzysta z usług finansowo-bankowych. Jedna piąta internautów korzysta z serwisów peer-to-peer w celu wymiany plików np. muzycznych, filmowych.
Coraz częściej Polacy decydują się na zakupy na aukcjach internetowych, w ten sposób zaopatruje się już 28 proc. osób. Najczęściej internauci kupują w sieci książki i muzykę (19 proc.), sprzęt komputerowy (16 proc.) oraz sprzęt RTV (15 proc.). Najrzadziej w sieci kupowane są artykuły żywnościowe – zaledwie 2 procent decyduje się na taki sposób zapełniania lodówki. Nieczęsto też kupowane są leki i chemia gospodarcza (po 4 proc.).
Źródło: GfK Polonia