Z danych StatCountera wynika, że udziały przeglądarki Chrome na rynku wynoszą 42%, zostawiając tym samym konkurencję daleko w tyle. Drugie miejsce zajmuje Internet Explorer, posiadając 24% udziałów. Na trzeciej pozycji utrzymuje się Firefox, z wynikiem ok 20%, natomiast dalsze pozycje należą do Safari (ok. 8%) oraz Opery. Poniżej zamieszczamy najnowsze dane w formie graficznej oraz popularność w poszczególnych przeglądarek w poszczególnych krajach.
Jeśli porównamy powyższe zestawienie z rankingiem popularności przeglądarek, opublikowanych przez Net Applications, to ewidentnie widać różnice w prezentowanych badaniach. Uwagi dotyczące zbyt wysokiej pozycji Internet Explorera z powodu domyślnych ustawień w systemie Windows mogą być więc uzasadnione. Trzeba wziąć również pod uwagę fakt, że w badaniu tym uwzględniono zarówno wersje desktopowe, jak i mobilne. Ponadto na odbywającej się w tym roku konferencji Google I/O poinformowano o wysokiej pozycji Chrome’a, z którego w maju korzystało już ponad 750 mln osób. Jak sądzicie, które z badań są bliższe rzeczywistości?
Źródło: StatCounter