Google zabija kolejną usługę. Jej brak może namieszać

Piotr MalinowskiSkomentuj
Google zabija kolejną usługę. Jej brak może namieszać

Wygląda na to, że Google podjęło kolejną kontrowersyjną decyzję. Mowa o zakończeniu wsparcia dla skróconych linków, które wcześniej można było dodawać przy pomocy specjalnej usługi. Wykonany krok został skrytykowany przez użytkowników, ponieważ mnóstwo odnośników do stron internetowych po prostu przestanie działać. Czy poznaliśmy chociaż motywację technologicznego giganta? Poniekąd tak – wszystkie szczegóły znajdziecie poniżej.

Google pozbywa się kolejnego przydatnego narzędzia

Czy kogokolwiek dziwi jeszcze, że Google likwiduje lubiane przez internautów aplikacje? Nie bez powodu powstało wirtualne cmentarzysko zawierające spis wszystkich porzuconych projektów. Regularnie mamy do czynienia z uaktualnianiem tej listy, choć nie zawsze poszczególne przypadki zyskują uwagę mediów. Często chodzi bowiem o niszowe przedsięwzięcia zlikwidowane ze względu na ich niewystarczającą popularność. Jak jednak wygląda sytuacja z tytułową sytuacją?

Wszystko zaczęło się już w 2018 roku, kiedy to doszło do wyłączenia usługi Google URL Shortener. Pozwalała ona na skracanie linków, by konsumenci mogli łatwiej radzić sobie z długimi adresami. Najwidoczniej koncern doszedł do wniosku, iż sposób wyszukiwania informacji drastycznie zmienił się na przestrzeni ostatnich lat. Mimo wszystko istniejące wcześniej linki nadal działały i nic nie zwiastowało zmiany tego stanu rzeczy.

Korporacja obiecywała nawet, że użytkownicy będą przekierowywani do poszczególnych witryn. Problemu przez dłuższy czas nie było, aż do teraz. Jak możemy wyczytać na oficjalnej stronie Google, już od 25 sierpnia 2025 roku nie zadziałają żadne URL wykreowane przy pomocy opisywanej usługi. Najpewniej nie zapomnicie o tej istotnej dacie, ponieważ znacznie wcześniej wyświetlone zostaną ostrzegawcze komunikaty. Powinniście je ujrzeć od 23 sierpnia 2024 roku.

Dobra, a co w przypadku podjęcia próby otworzenia stosownego łącza? Cóż, przeglądarka wypluje dobrze znany błąd 404, na który raczej nic nie zdziałamy. Warto więc pokusić się o aktualizację stworzonych w przeszłości linków. Zlokalizowanie ich może być jednak dosyć problematyczne – zwłaszcza dla administratorów witryn.

Google nie zostawia internautów na lodzie

Na szczęście konsumenci mogą skontaktować się z pomocą techniczną – ta ma udzielić wszystkich najważniejszych informacji, a także odpowiedzieć na każde pytanie. Przy okazji Google obiecuje, że przyszłość jest niezwykle obiecująca jeśli chodzi o wdrażanie innowacyjnych sposobów na nawigowanie po sieci. Czas pokaże co z tego wyjdzie.

Pozostaje więc złożyć hołd kolejnemu zlikwidowanemu projektowi. Teraz tylko czekać na ogłoszenie kolejnej smutnej informacji.

Źródło: Google / Zdjęcie otwierające: Google, unsplash.com (@anniespratt)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.