Podczas gdy z przyczyn oczywistych, wyszukiwanie głosowe jest popularne na urządzeniach przenośnych, nie wiadomo, czy wiele osób korzysta z wyszukiwarek głosowych na swoich komputerach. W październiku 2010 firma Chitika ujawniła statystyki Voice Search: Wyszukiwanie głosowe stało za 7% zapytań Google Mobile na iPhone i 25% zapytań z urządzeń z systemem Android.
Usługa wyszukiwania głosowego testowana przez SearchEngineLand wypadła nad wyraz dobrze. Problem pojawił się dopiero w przypadku nazwisk usługodawców. Nieźle wyszukiwane były także europejskie – nieangielskie nazwy. Rzecz jasna, z polską wymową może być dużo trudniej.
W niektórych przypadkach wyszukiwarka głosowa będzie bardziej skuteczna niż pisanie. Wyszukiwarka głosowa poradzi sobie z nazwami miejscowości, nazwami handlowymi i długimi frazami, rozszyfruje również wiele kategorii wyszukiwania. Będzie to przydatne dla osób, które mają trudności z pisaniem i ortografią (np. dzieci, ale nie tylko…).
Źródło: SearchEngineLand