Google oficjalnie poinformowało, iż nie ma zamiaru dłużej skanować poczty przychodzącej oraz wychodzącej od użytkowników GMaila. Do tej pory, amerykańska firma robiła to w związku z dopasowywaniem reklam. Usługa ma zostać wyłączona przed końcem tego roku.
Ciężko powiedzieć, dlaczego Google zdecydowało się na taki krok, jednak oficjalne tłumaczenie jest takie, iż firma chce zostawić użytkownikom „więcej prywatności”. Na podstawie dotychczasowej analizy, firma z Mountain View mogła odpowiednio personalizować oraz dostosowywać do nas treści reklamowe, na których to przecież zarabia największe pieniądze.
Wszystkie zmiany mają wejść w życie w przeciągu najbliższych tygodni – amerykańska firma nie podała jednak żadnej, konkretnej daty.
Nie pozostaje nam więc nic innego, jak tylko czekać, aż skanowanie zniknie z naszych skrzynek oraz kont Google.
Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.