Okazuje się, że Google zamierza w najbliższych miesiącach zmodyfikować swoje algorytmy pozycjonujące, aby witryny mobilne miały przewagę nad tradycyjnymi wersjami serwisów internetowych. Zmiana priorytetów ma wymusić na właścicielach popularnych portali, aby dostosowali swoje strony do wersji mobile. Jeżeli tego nie zrobią, prawdopodobnie ich pozycja w wyszukiwarce Google będzie osłabiona.
Oczywiście, każdy kto śledzi tematykę pozycjonowania stron internetowych zdawał sobie sprawę, iż wersje mobilne witryn będą wspierane przez amerykańskiego giganta. Google mówi o tym oficjalnie dając czas na przygotowanie, ale prawda jest taka, iż już teraz sama responsywność ma wpływ na pozycjonowanie witryny.
Co ciekawe, Google zapowiedziało, iż będzie eksperymentować w tej kwestii, tak aby nie złamać niezbędnej równowagi. Mając do wyboru działającą tradycyjną stronę albo niedopracowaną i szwankującą wersję mobile, wyszukiwarka postawi na tę pierwszą. Jak to wyjdzie w praktyce, pewnie przekonamy się wkrótce.
Źródło/Zdjęcie: Neowin