Często chcąc kupić na przykład nowe biurko, ale bez konkretnego pomysłu w jakim stylu miałoby być, wpisujemy po prostu w Grafice Google „biurko” i przeglądamy zdjęcia. A co gdybyśmy znaleźli taki mebel, jaki nas interesuje i mogli go kupić z poziomu wyszukiwania? Właśnie taką funkcję testuje właśnie gigant z Mountain View.
Firma zapewne inspirowała się Instagramem i Pinterestem rozważając nowe opcje przychodu. Mechanizm jest prosty: wyszukaj coś co planujesz kupić i dotknij przycisku z metką zakupów, aby wyświetlić informacje o produkcie i link do kupna. Funkcja ta obejmuje jedynie obrazy sponsorowane, więc nie musicie martwić się tym, że wyszukiwarka doklei Wam reklamowe tagi na zdjęciach, które Was interesują.
Obecnie nowy system reklamowy jest dostępny jedynie dla garstki użytkowników wyszukujących konkretne tematy, takie jak biuro w domu czy sztuka abstrakcyjna. Od tego, jak funkcja sprawdzi się na początku, zależeć będzie jej rozwój i rozszerzanie na kolejne tematy i osoby.
Źródło: Google