W informacji prasowej FTC, agencja rządowa oświadczyła, iż firma Google „umieściła pliki cookie systemu reklamowego, dzięki którym śledziła użytkowników Safari, którzy odwiedzili strony uczestniczące w sieci reklamowej Google DoubleClick”. Komisja FTC dodała także, iż Google wprowadził w błąd użytkownikow Safari twierdząc, że będą mogli uniknąć śledzenia ze względu na „domyślne ustawienia przeglądarki Safari zastosowane w urządzeniach Mac, iPhone oraz iPad”.
W oświadczeniu dla portalu news.com, przedstawiciel Google powiedział, że firma „podejmie kroki w celu usunięcia plików cookie programu reklamowego z przeglądarek Apple”. Google stwierdził przy tym, że pliki cookie nie zawierają żadnych informacji osobistych.
Kara w wysokości 22,5 milionów dolarów wydaje się niczym wobec przychodów Google, jednak FTC zauważa, że kwota i tak jest najwyższa w historii tej niezależnej agencji.
Źródło: Neowin