Google wygasza usługę Google Stadia
Usługa Google Stadia działa na rynku od kilku lat. Niestety, przez ten czas nie była w stanie zjednać sobie sympatii tak dużej liczby graczy, jakiej pragnęłoby Google. Nic dziwnego, bowiem nie debiutowało na niej zbyt wiele produkcji AAA, gracze nie do końca są przekonani do koncepcji cloud gamingu. Z końcem lipca 2022 roku internetowy gigant zarzekał się, że usługa Google Stadia nie zostanie zamknięta. Od tego czasu minął nieco ponad rok i firma z Mountain View zmieniła stanowisko.
„Chociaż podejście Stadia do strumieniowania gier dla konsumentów opierało się na mocnych fundamentach technologicznych, nie zyskało ono wśród użytkowników oczekiwanej przez nas popularności, więc podjęliśmy trudną decyzję o rozpoczęciu likwidacji naszej usługi przesyłania strumieniowego Stadia” – informuje Google.
„Jesteśmy wdzięczni oddanym użytkownikom Stadia, którzy są z nami od samego początku. Zwrócimy wszystkie zakupy sprzętu Stadia dokonane w Google Store, a także wszystkie zakupione gry i treści dodatkowe dokonane w sklepie Stadia. Gracze nadal będą mieli dostęp do swojej biblioteki gier i będą mogli grać do 18 stycznia 2023 roku, dzięki czemu będą mogli ukończyć swoje sesje. Spodziewamy się, że większość zwrotów zostanie zrealizowana do połowy stycznia 2023 roku. Więcej informacji dla graczy na temat tego procesu znajduje się w naszym Centrum pomocy” – informuje w swoim komunikacie Google.
Zwroty pieniędzy to najlepsze wyjście z sytuacji i w zasadzie jedyne uczciwe. Tylko dzięki niemu Google nie straci mocno w oczach graczy pokładających nadzieje w usłudze.
Internetowy gigant obiecuje, że wykorzysta technologię o doświadczenie zyskane na rozwoju projektu Stadia przy ulepszaniu YouTube, Google Play, a nawet technologii rzeczywistości rozszerzonej (AR). Jednocześnie Google chce dalej poświęcać środki na rozwój technologii gamingu, inwestując w nowe narzędzia, technologie i platformy pomagające deweloperom, partnerom biznesowym i twórcom tworzyć ciekawe dzieła.
Źródło: Google