Google Zeitgeist 2011: Czego szukał świat

RafkoSkomentuj
Google Zeitgeist 2011: Czego szukał świat
Warto przypomnieć o tym, iż „Zeitgeist” to pojęcie filozoficzne wywodzące się z dialektyki Hegla, które oznacza „Ducha czasu”. Obraz owego ducha został zaprezentowany za pomocą statystyk z całego świata oraz dla poszczególnych regionów i krajów. Nas interesuje, rzecz jasna, sytuacja na świecie i na naszym podwórku.

Użytkownicy Google „zauważyli” w tym roku sukces dwóch artystek: Rebekki Black oraz Adele (miejsca 1 i 7 na świecie), serwis społecznościowy Google+ (2 miejsce) oraz osoby, które w tym roku odeszły: Ryana Dunna (zmarłego w wypadku kaskadera z „Jackass” – miejsce 3) oraz założyciela Apple, Steve’a Jobsa (miejsce 9). Wśród najszybciej rosnących zapytań w roku 2011 znajdziemy także: Casey Anthony (uniewinnioną oskarżoną o zabójstwo dziecka, której sprawa poruszyła opinię publiczną w Stanach Zjednocznonych), Battlefield 3, TEPCO – przedsiębiorstwo zarządzające reaktorami w Fukushimie, oraz produkty Apple – iPhone 5 oraz iPad2.

W tym roku Google ukazuje właśnie hasła o najszybszym tempie wzrostu oraz hasła, które wykazują odwrotną tendencję. Co ciekawe, wśród haseł najszybciej tracących jest polski akcent. Podamy w takim razie Top 5 haseł najszybciej tracących na całym świecie: MySpace, Hi5, Mebo, Nasza Klasa, Netlog. Wyniki te można zinterpretować następująco: najbardziej odczuwalne trendy, szczególnie porzucenie danej marki, dotyczą sieci społecznościowych.

Bardzo interesująca jest także lista zapytań dla haseł elektronicznych, dzięki którym można zobaczyć gusta użytkowników na świecie. Internauci poszukują podobnie jak w zeszłym roku, najnowszych urządzeń Apple (ipad2, ipad3, iphone 4s). Oprócz tego, Top 5 kształtuje się następująco: Amazon Kindle Fire, iphone 4s, sidekick 4g, hp touchpad, spb shell 3d.

Jeszcze ciekawsze mogą być wyniki dotyczące najczęściej wyszukiwanych polskich haseł. W roku 2011 najszybciej zyskiwały następujące hasła:

  • 1. kwejk
  • 2. minecraft
  • 3. facebook.pl
  • 4. spis powszechny
  • 5. x factor
  • 6. sala samobójców
  • 7. przepis na życie
  • 8. prosto w serce
  • 9. tablica.pl
  • 10. adele

W zeszłym roku wśród zapytań królowała „nasza klasa”. Już wtedy przewidywaliśmy, iż portal nie może liczyć na powtórzenie tego wyniku w 2011 roku. Któż mógł przewidzieć, iż hasło będzie czwartym najszybciej tracącym zapytaniem do Google na świecie. W dalszym ciągu wydaje się, że Polacy traktują internet przede wszystkim jako źródło rozrywki, rzadziej jako źródło miejsce zakupów. A co Wy myślicie o tegorocznych najpopularniejszych hasłach wpisywanych w Polsce?

Źródło: Google Zeitgeist

Udostępnij

Rafko