Wraz z premierą Google Chrome w wersji 57, przeglądarka amerykańskiej firmy doczekała się zaimplementowania pełnego wsparcia dla WebGL 2.0 – najnowszej wersji API, która pozwala na akcelerację grafiki 3D w różnych środowiskach. Dzięki temu, przeglądarka Chrome jest w stanie wykorzystać zupełnie nowe techniki renderowania oraz opcje graficzne.
Dzięki zastosowaniu WebGL 2.0, programiści po testach będą mogli zacząć nanosić zmiany do swoich gier, które od teraz będą w stanie działać bezpośrednio w przeglądarce. WebGL 2.0 jest bowiem bardzo podobnym rozwiązaniem do OpenGL ES 3.0, czyli platformy, która wykorzystywana jest większości tytułów przeznaczonych na urządzenia mobilne.
Google zachęca do wykorzystania WebGL 2.0 w dowolny sposób – nie tylko na stronach internetowych. Czy to już więc moment, w którym zagramy w bardziej skomplikowane produkcje bezpośrednio z poziomu przeglądarki?
Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.