To nie pierwsze finały, w których nasi reprezentanci zaszli tak wysoko, jednak z roku na rok poprzeczka rośnie coraz bardziej. Pierwszą grupą na podium okazała się Stack, w której skład weszła tylko jedna osoba. Karol Stosik z Politechniki Gdańskiej zdobył drugie miejsce w kategorii Windows Phone Challenge. Jego projekt o nazwie ZZ Braille Reader, pozwala niewidomym użytkownikom tabletu lub smartfonu, na odczytanie tekstów za pomocą alfabetu Braille’a. Kolejna ekipa Polaków o nazwie Flexiffy z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, zajęła trzecie miejsce w kategorii Kinect Fun Labs. Ich projekt o nazwie Reh the Dragon, pozwala dzieciom przy użyciu Kinecta na grę i jednoczesną rehabilitację poprzez ćwiczenia ruchowe. Program współpracuje przy użyciu konsoli Microsoft Xbox 360 oraz Kinecta.
Warto także wspomnieć o kategorii Software Design, którą wygrali ukraińscy studenci, dzięki swojemu projektowi Enable Talk, specjalnej rękawicy, która dzięki zamontowanym czujnikom odczytuje ruchy i przekłada język migowy na mowę. Pozostaje pogratulować naszym reprezentantom, mając nadzieje, że już wkrótce projekty te pojawią się na rynku.
Źródło: PAP