Nowa infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. Sprawdź, jak uzyskać informacje o podatkach

Marta BorkowskaSkomentuj
Nowa infolinia Krajowej Administracji Skarbowej. Sprawdź, jak uzyskać informacje o podatkach

Od 1 października 2024 roku Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) uruchamia nową, scentralizowaną infolinię, dzięki której podatnicy będą mogli uzyskać informacje dotyczące podatków i spraw celnych. Obsługa infolinii będzie realizowana przez pracowników urzędów skarbowych oraz Krajowej Informacji Skarbowej (KIS).

To ułatwienie w kontakcie z administracją skarbową, zwłaszcza dla osób, które potrzebują szybkiej i dokładnej odpowiedzi na pytania związane z ich podatkami.

TelePIN – bezpieczeństwo i ochrona danych

Podatnicy będą mogli uzyskać indywidualne informacje dotyczące m.in. nadpłat, zwrotów z zeznań lub deklaracji podatkowych po potwierdzeniu tożsamości za pomocą kodu TelePIN. To sześciocyfrowy numer, który można ustawić w systemie e-Urząd Skarbowy. Aby to zrobić, należy zalogować się na swoje konto i przejść do zakładki „Infolinia KAS”. Tam w kilku prostych krokach można ustalić unikalny kod, który następnie będzie używany przy każdej rozmowie na infolinii dotyczącej indywidualnych spraw. Ważne, aby był on bezpieczny – nie może zawierać ciągów identycznych lub kolejnych cyfr, np. 111111 lub 123456.

Proces uwierzytelnienia infolinia KAS
Infolinia KAS – procesy uwierzytelnienia dzwoniących / Źrodło: KIS

Zakres tematów na infolinii KAS

Infolinia Krajowej Administracji Skarbowej jest dostępna pod trzema numerami telefonów:

  • Z zagranicy – +48 22 330 03 30. Pod tym numerem uzyskamy informacje ogólne, jak i dotyczące konkretnych osób, instytucji. Numer podzielony jest na pięć głównych działów tematycznych, a rozmówca musi wybrać odpowiednią opcję:
  • Dla numerów komórkowych – 22 330 03 30;
  • Dla numerów stacjonarnych – 801 055 055;

Zakres tematów do wyboru podzielono na pięć różnych działów. Dzwoniący będzie musiał dokonać wyboru od 1 do 5. Należy też pamiętać, że godziny dostępności poszczególnych działów różnią się.

  1. Obsługa przez urzędy skarbowe – informacje o podatkach PIT, CIT, VAT, akcyzie, rejestracji podatkowej i umówienia wizyt w urzędach skarbowych. Czynne w poniedziałek od 8:00 do 18:00 oraz od wtorku do piątku w godzinach 8:00 do 15:00.
  2. Obsługa przez KIS – informacje o przepisach podatkowo-celnych, w tym o podatkach od osób fizycznych, prowadzących działalność gospodarczą, darowiznach, towarach i usługach, oraz obsługa usług online, jak e-PIT czy e-deklaracje. Czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.
  3. Platforma Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych – dostęp do usług związanych z obiegiem dokumentów celnych i podatkowych. Godziny pracy zależne są od wybranej sprawy (minimum od 8:00 do 16:00 w dni robocze, niektóre informacje udzielane są przez całą dobę).
  4. Centrum Obsługi Kluczowych Podmiotów – informacje dla dużych podmiotów gospodarczych o podatkach CIT, VAT i akcyzie. Czynne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 15:00.
  5. Biuro Wymiany Informacji Podatkowej – potwierdzanie numerów VAT kontrahentów z Unii Europejskiej. Dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00.

Źródło: Krajowa Informacja Skarbowa

Udostępnij

Marta BorkowskaPasjonatka fotografii, książek i filmów. Zafascynowana nowościami technicznymi, światem nauki oraz tajemnicami kosmosu, ciągle poszukuję inspiracji i nowych tematów do swoich tekstów.