Żabka i InPost zakończyły współpracę
Paczkomaty InDoor w sklepach Żabka miały były pomysłem InPostu na dotarcie do jeszcze większej liczby klientów. „Firmy będą wspólnie, dla zwiększenia wygody klientów, rozwijać usługę nadawania i odbioru przesyłek w wybranych sklepach sieci” – mówił w styczniu tego roku rzecznik InPostu Wojciech Kądziołka, w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl. Niestety, Paczkomaty InDoor znikają z Żabek, a firmy kończą również współpracę w zakresie odbierania i nadawania paczek, trwającą od 2016 roku.
„Wszystkie przesyłki, które do 6.10.2022 zostały skierowane do sklepów lub paczkomatów zostaną obsłużone jak dotychczas. Przesyłki InPost, które znajdują się już w sklepie, mogą zostać odebrane przez klienta lub kuriera. Jeszcze przez kilka następnych dni mogą zgłaszać się kurierzy InPost z przesyłkami dla klientów” – głosi mail będący podobno fragmentem wewnętrznej korespondencji InPostu, przytaczany przez portal obserwatorlogistyczny.pl.
„Pilotażowa umowa pomiędzy InPost i Żabką wygasła, strony postanowiły, że nie będą jej odnawiać. InPost dysponuje największą w Polsce siecią automatów paczkowych – blisko 18,5 tys. na koniec drugiego kwartału i bardzo dużą siecią PUDO, a w Żabkach było ulokowane około 300 maszyn w wersji InDoor, co stanowiło znikomy procent całej sieci InPost” – poinformował serwis wirtualnemedia.pl rzecznik InPostu Wojciech Kądziołka.
Nieoficjalnie mówi się o tym, że Żabka chce rozwijać swoje Żabkomaty, alternatywę dla Paczkomatów InPostu, o których pisaliśmy w połowie 2020 roku.
Aplikacja do Paczkomatów
Aplikację InPost Mobile pobierzesz na urządzenia mobilne z systemami Android i iOS za pośrednictwem poniższych odnośników. Dzięki niej będziesz mógł między innymi zdalnie otwierać Paczkomaty, bez konieczności czekania w kolejce do terminala oraz wygodnie nadawać przesyłki bez etykiety.
Źródło: wirtualnemedia.pl, obserwatorlogistyczny.pl