Usługa o nazwie InPost Pay właśnie zadebiutowała w wersji beta. Mogą z niej skorzystać wszystkie osoby posiadające mobilną aplikację firmy, lecz na razie wyłącznie w jednym sklepie. To jednak okazja, by sprawdzić czy obietnice polskiej korporacji faktycznie mają przełożenie na rzeczywistość. Chodzi bowiem o uproszczenie procesu zamawiania przedmiotów oraz śledzenia ich drogi do naszego domu bądź automatu paczkowego.
InPost Pay zadebiutował, lecz na razie w wersji beta
Informacje odnośnie do InPost Pay pojawiały się od dawna, lecz nie do końca było wiadomo, czym finalnie okaże się to przedsięwzięcie. Teraz sprawa się dosyć klarowna, bowiem usługa zadebiutowała na terenie naszego kraju. Przyjrzyjmy się jej sposobowi działania.
Strona internetowa informuje użytkowników, że mają do czynienia z uproszczeniem procesu płatności dostawy zamówień. Interakcja ze sklepem ograniczy się wtedy wyłącznie do dodania przedmiotów do koszyka. Wybranie z jego poziomu opcji płatności InPost Pay spowoduje przekierowanie internautów do aplikacji, gdzie będą mogli nie tylko zapłacić, ale także wybrać miejsce, w które paczka ma zostać dostarczona.
Osobiście za największą zaletę nowości uważam możliwość uniknięcia potrzeby zakładania konta we wszystkich sklepach internetowych. Jeśli ich właściciele się na to zgodzą, to „szczegóły zakupów, koszyki z różnych sklepów, płatności, dostawy, statusy i powiadomienia” będą dostępne z poziomu jednej aplikacji. Brzmi dobrze, prawda? Szczególnie, że coraz więcej osób wybiera Paczkomat jako miejsce docelowe zamówienia.
Czy to ma w ogóle sens?
Oczywiście na samym początku należy odwiedzić InPost na swoim smartfonie oraz dokonać rejestracji. Można to zrobić przy pomocy konta Facebook oraz Google – po wpisaniu odpowiednich danych będzie można rozpocząć zakupy bez potrzeby rejestracji na stronach poszczególnych sklepów. Przy pierwszym zamówienia trzeba jednak podać numer telefonu, by doszło do połączenia z apką.
Na ten moment tylko sklep Out Of The Box obsługuje usługę. Tam po wybraniu konkretnego przedmiotu ujrzycie opcję „Utwórz koszyk z InPost Pay. Wtedy należy wpisać numer telefonu oraz zeskanować kod QR. Gdy to zrobicie, to zakładka „Zakupy” wzbogaci się o dedykowany koszyk. Dokończycie w tym miejscu płatność i wybierzecie formę dostawy.
Trzeba przyznać, że sam pomysł prezentuje się naprawdę ciekawie, ale do ideału sporo brakuje. Kluczem wydaje się obsługa InPost Pay przez większość internetowych sklepów. Zakładam jednak, że trochę przyjdzie nam poczekać na realizację tego scenariusza.
Źródło: InPost, wł. / Zdjęcie otwierające: InPost, unsplash.com (@jonasleupe)