Grupa InPost posiada już w Hiszpanii 5000 punktów PUDO (Pick Up Drop Off) oraz maszyn Paczkomat, jednocześnie ma największą sieć własnych punktów dostaw i odbioru na Półwyspie Iberyjskim, podała spółka. W tym przypadku mowa jest o 20 procentowym wzroście w stosunku do początku 2022 roku.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięcia kolejnego kamienia milowego w rozwoju sieci InPost w Hiszpanii. To ważne dla hiszpańskich konsumentów – bo im większa jest hybrydowa sieć InPost, tym więcej możliwości użytkownicy mają do wyboru. Mogą odbierać zakupy online jak, gdzie i kiedy chcą. Naszym celem jest, aby sieć InPost rozwijała się jeszcze szybciej, aby użytkownicy mieli coraz więcej lokalizacji i coraz bliżej do naszych punktów odbioru, aby mogli do nich chodzić pieszo lub jeździć na rowerze – zmniejszając w ten sposób emisje. Chcemy do 2040 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla z pomocą i bezpośrednim udziałem tych, którzy są zaangażowani w dostarczanie paczek„ – podkreśla Nicola D’Elia, Dyrektor Zarządzający InPost na Europę Południową.
InPost: 5000 punktów odbioru w Hiszpanii / Źródło: InPost (LinkedIn).
Rozwiązania InPost na europejskich rynkach
Spółka konsekwentnie rozbudowuje swoją sieć Paczkomatów w Europie. Świadczyć o tym może liczba 5000 maszyn w Wielkiej Brytanii oraz 3000 paczkomatów we Francji. Jak widać opracowany w Polsce system logistyczny sprawdza się w krajach Europy Zachodniej.
Warto przypomnieć, że pierwszy Paczkomat pojawił się w 2009 roku w Krakowie. Natomiast na chwilę obecną InPost może pochwalić się już 28 tysiącami urządzeń, które rozmieszczone są w Europie – a ponad 19 tysięcy z nich znajduje się w naszym kraju. Łączne przychody spółki za rok 2022 (włączając rynki międzynarodowe) przekroczyły 1,51 mld EUR, co stanowi wzrost o 54 procent rdr.
Źródło: InPost