InPost zmienia etykiety. Tych informacji na nich brakowało

Piotr MalinowskiSkomentuj
InPost zmienia etykiety. Tych informacji na nich brakowało

InPost poinformował właśnie o wprowadzeniu dodatkowych informacji na etykietach. Zmiany mają pomóc przede wszystkim kurierom, którzy otrzymają bardziej szczegółowy wgląd w dane odnośnie do doręczanej przesyłki. Przeciętni konsumenci nie muszą jednak obawiać się o naruszenie prywatności – papierowe dokumenty wciąż będą wolne od wrażliwych rzeczy. Czego więc dokładnie możemy spodziewać się po nowościach debiutujących już na początku maja?

InPost umieści na etykietach znacznie więcej informacji

Regularnie mamy do czynienia z przeróżnymi aktualizacjami świadczonych usług. Użytkownicy zapewne za każdym razem liczą, że implementowane poprawki będą działać na ich korzyść. Często jednak prawda okazuje się nieco inna – mowa oczywiście o podwyżkach, dodatkowych opłatach, reklamach czy innych niezbyt przyjemnych zmianach. Tym razem mamy jednak do czynienia z czymś stosunkowo neutralnym.

Dano właśnie znać o wprowadzeniu dodatkowych informacji na etykietach InPost Kurier. Te pojawią się już 8 maja 2024 roku i są podobno skutkiem zapytań oraz potrzeb partnerów firmy. Mamy więc do czynienia z nowościami dotyczącymi wyłącznie określonych grup konsumentów – mimo wszystko mogą bardzo ułatwić pracę osobom dostarczającym przesyłki.

Nadchodząca aktualizacja dotyczy wyłącznie „etykiet generowanych za pośrednictwem API oraz platformy WebTrucker w ramach usług InPost Kurier Standard, InPost Kurier Doręczenie do 10:00, Kurier Doręczenie do 12:00, Kurier Doręczenie do 17:00, Paleta Standard”. Nieważny jest jednak format etykiety, dodatkowe informacje pojawią się na każdym z nich.

Okej, ale o jakich nowych danych mówimy? Polska spółka wymienia trzy główne elementy:

  • informacja o wymiarach paczki,
  • informacja o wadze paczki,
  • informacja o przesyłce niestandardowej w przypadku, gdy paczka została tak oznaczona przez klienta.

Sami przyznacie, iż mamy do czynienia z naprawdę bardzo istotnymi zmianami dla kurierów. Ich praca powinna się przez to nieco usprawnić, zwłaszcza jeśli chodzi o dostarczanie przesyłek do często przepełnionych maszyn. Wtedy mniej czasu zajmie umieszczenie paczki w innym automacie, gdzie skrytka o pożądanym rozmiarze akurat jest wolna. Dobrą wiadomością jest też to, że wszelkie zmiany zostaną wdrożone automatycznie. Konsumenci nie muszą podejmować jakichkolwiek akcji.

Poniżej znajdziecie porównanie wyglądu starej oraz nowej etykiety InPost. Różnice widoczne są gołym okiem.

Jeśli zaś chodzi o etykiety generowane przez prywatne osoby, to ostatnia spora zmiana zaszła w 2022 roku kiedy podjęto decyzję o ukrywaniu wrażliwych danych pokroju numeru telefonu. Tym razem aktualizacja jest znacznie subtelniejsze, lecz również bardzo istotna.

Źródło: InPost / Zdjęcie otwierające: InPost

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.