InPost zmienia kontrowersyjne praktyki po interwencji UOKiK

Maksym SłomskiSkomentuj
InPost zmienia kontrowersyjne praktyki po interwencji UOKiK
Mam wrażenie, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jeszcze nigdy nie był tak aktywny jak w 2021 roku. Postępowanie w sprawie Apple, kara dla TeleGo za oszukiwanie seniorów, wzięcie pod lupę PayPala, czy wreszcie działania wymierzone w polskich influencerów, wcale nie stroniących od kryptoreklamy. Z przyjemnością donosimy o tym, że pod ciężarem oskarżeń ze strony UOKiK ugiął się InPost, operator Paczkomatów.

InPost zmienia praktyki po interwencji Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK interweniował w InPoście, w związku ze skargami ze strony polskich konsumentów. Tym nie podobały się zasady odbioru i nadawania przesyłek. Chodziło m.in. o dodatkowe opłaty za weryfikację błędnych wymiarów przesyłek oraz przekierowania do innych Paczkomatów bez zgody konsumenta.

„Skargi, które wpłynęły do UOKiK dały podstawę do wszczęcia postępowania wyjaśniającego. Sprawdziliśmy, czy problemy poruszane przez konsumentów mają miejsce. W trakcie postępowania spółka dostosowała się do naszych zastrzeżeń. Część zmian została już wdrożona, co mogli już odczuć konsumenci korzystający z tych usług” – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

InPost zrezygnował z automatycznego przekierowania paczki do innego Paczkomatu w sytuacji, gdy wskazany Paczkomat docelowy jest przepełniony lub uległ awarii. Obecnie w takiej sytuacji paczka trafi na jeden dzień do Paczkomatu tymczasowego oddalonego o maksymalnie 2 km w linii prostej. Gdy nie zostanie odebrana, trafi do pierwotnie wskazanego Paczkomatu. Potwierdzam, że InPost działa już w ten właśnie sposób, bowiem miałem styczność z takim działaniem przy okazji zamówienia prezentów mikołajkowych.

InPost od 2022 roku zrezygnuje również z pobierania opłaty w wysokości 3,68 złotych za weryfikację gabarytów przesyłki. Ponadto, InPost wydłuży czas odbioru przesyłki z punktów o ograniczonej dostępności, np. sklepów nieczynnych w niedziele handlowe o 24 godziny za każdy dzień, gdy dany punkt był niedostępny.

Źródło: UOKiK

Udostępnij

Maksym SłomskiZ dziennikarstwem technologicznym związany od 2009 roku, z nowymi technologiami od dzieciństwa. Pamięta pakiety internetowe TP i granie z kumplami w kafejkach internetowych. Obecnie newsman, tester oraz "ten od TikToka". Miłośnik ulepszania swojego desktopa, czochrania kotów, Mazdy MX-5 i aktywnego uprawiania sportu. Wyznawca filozofii xD.