Od kiedy w 2012 Instagram został przejęty przez Facebooka podjęto kilka kontrowersyjnych decyzji. Między innymi przez zmiany w regulaminie serwisu zmniejszyła się jego liczba użytkowników. Mimo wszystko według informacji podanych przez społecznościowego giganta, ten popularny portal, na którym użytkownicy z całego świata dzielą się swoimi zdjęciami i filmami wciąż posiada zawrotną liczbę 150 mln aktywnych kont i 55 mln fotografii wrzucanych dziennie. Te cyfry niewątpliwie mogą skusić inne firmy do wykupienia reklamy na stronie.
Pierwszym, który postanowił zareklamować się na Instagramie jest holding marketingowy Omnicom. Zarówno jego przedstawiciele, jak i sam Facebook potwierdzili podpisanie długoterminowej umowy jednak nie ujawnili jej warunków. Podobno kontrakt wart ma być nawet 100 mln dolarów, a przynajmniej tak twierdzą informatorzy portalu adage.com.
Niebawem użytkownicy Instagramu mogą spodziewać się reklam Omnicomu. Facebook jednak zapewnia, że liczba jego długoterminowych partnerów będzie mocno limitowana czym chce jeszcze bardziej podnieść prestiż oferowanej usługi. Miejmy, więc nadzieje, że portalu nie zaleje niekontrolowana fala banerów i ogłoszeń.
Źródło: adage.com