Zgodnie z najświeższymi badaniami, ludzie coraz częściej wchodzą na YouTube w poszukiwaniu newsów. Analizując treść wiadomości na YouTube od stycznia 2011 do marca 2012 r. badacze z Pew Research Centre stwierdzili, że ludzie chętnie poszukują na YouTube filmy naocznych świadków ważnych wydarzeń. Podczas 15-miesięcznego badania zwrócono uwagę zwłaszcza na popularność filmów odnoszących się do rosyjskich wyborów, powstań na Bliskim Wschodzie i katastrofy statku Costa Concordia.
W ciągu 15 miesięcy najczęściej oglądanym wydarzeniem było jednak trzęsienie ziemi i tsunami w Japonii. W ciągu tygodnia po katastrofie, 20 najczęściej oglądanych filmów na YouTube dotyczących tragedii, wyświetlono ponad 96 milionów razy.
Ponad jedną trzecią z najczęściej oglądanych filmów informacyjnych na YouTube wiadomości zamieścili zwykli obywatele. Ostatnio hitem polskiego YouTube są nagrania trąby powietrznej, która siała zniszczenie w woj. Pomorskim. Reporterzy-amatorzy są nawet surowo oceniani przez widzów. Jeden z komentarzy pod poniższym filmem brzmi: Słaby film. Nie mogłeś bliżej podejść ? (sic!)
Źródło: TechRadar