To właśnie tutaj po raz pierwszy usłyszeliśmy o konsoli Ouya, która jako pierwsza przeniosła do salonu zabawę znaną dotychczas posiadaczom urządzeń mobilnych napędzanych systemem Android. Okazuje się jednak, że łącznie na wszystkie inicjatywy związane z branżą gier, zainteresowani wpłacili już ponad 200 mln USD. Pod uwagę wzięto również pieniądze, które wsparły niezatwierdzone projekty (22 mln USD). Co ciekawe, gry wyprzedziły m.in. kategorię film i wideo oraz nowe technologie. Tylko w 2013 roku użytkownicy wpłacili na gry łącznie 112 mln USD – dla porównania w roku ubiegłym było to 83 mln USD.
Warto dodać, że spośród 54 kampani, którym udało się pozyskać ponad milion dolarów, aż 29 dotyczyło sektora gier. Dla porównania, drugie miejsce należało do technologii – 11 udanych kampanii. Gry przodują także w rankingu nieudanych kampanii – tylko 35% projektów zostaje zatwierdzonych. Łącznie we wszystkich kategoriach pozyskano już ponad 920 mln USD, z czego 22% dotyczą branży gier wideo.
Źródło: Kickstarter